Crni petak – oprez sa popustima!

Objavio Ana

stu 24, 2025

Podjelite:

Zadnji petak u mjesecu studenom je tzv. Crni petak – dan velikih popusta i sniženja , pa prije nego krenete u kupovinu informirajte se o pravima potrošača , sve provjerite i nemojte dozvoliti da vas zavede euforija kupovanja na sniženjima. 

Usporedite popuste i cijene – često nas mame natpisi  – sniženja do 70% ili 80% , ali suština je u riječi „do“ , jer su sniženja obično 20 do 30% , a visoki postotak sniženja najčešće se odnosi na robu koju baš i ne bismo kupili. Pored snižene cijene mora biti iskazana i najniža cijena u zadnjih 30 dana – pa usporedite i provjerite odgovara li ta cijena stvarnom popustu. 

Ako se prodaje roba sa greškom mora biti točno označeno gdje je greška i u čemu se sastoji , roba sa greškom se ne može reklamirati. 

Vraćanje robe i povrat novca – za kupnju koja je obavljena fizički na prodajnom mjestu , trgovac nema zakonsku obvezu preuzimanja robe i povrata novca . Svaki trgovac to radi sukladno svojim pravilima, pa prije kupnje provjerite kakva su pravila kod tog trgovca. 

Vratiti robu trgovca možemo samo ako je roba kupljena putem daljinske prodaje i to u roku od 14 dana bez navođenja razloga (samo ako je roba ispravna) Kvar se reklamira trgovcu kao materijalni nedostatak , ako proizvod ima materijalni nedostatak , možete ga reklamirati trgovcu u roku od 2 godine od dana kupnje , putem pisanog prigovora. 

Provjerite stranice i trgovce ako kupujete na daljinu i izbjegavajte kupovanje preko društvenih mreža –  u RH djeluje preko  6000 prevarantskih stranica i zato provjerite stranicu na kojoj kupujete – CERT-ov alat za provjeru : https://iffy.cert.hr/ , više informacija na – https://iffy.cert.hr/tips. 

Kupujte preko stranica provjerenih trgovaca  –  na stranici mora biti naznačen naziv trgovca, adresa , telefon, mail adresa , odredbe o načinu plaćanja, isporuke i dostave robe, načinu povrata robe i novca – ako tih podataka nema klonite se kupnje preko takve stranice. 

Kod dostave paketa provjerite sadržaj istoga prije nego potpišete preuzimanje , jer se vrlo često dešava da su proizvodi oštećeni u transportu i dostavi , pa ako se paket ne pregleda moguće oštećenje trgovci prebacuju na potrošače.  

Kod online kupnje plaćajte kreditnim karticama , jer u slučaju neisporuke robe ili ne vraćanja novca ako ste vratili robu obratite se banci koja je izdala karticu i putem chargebacka vratite novac. Više o tome potražite na portalu Hrvatske narodne banke (www.hnb.hr/chargeback).  

Više o kupovini na daljinu pogledajte na portalu Ministarstva gospodarstva – Sve za potrošače – www.szp.hr. 

Sve nepravilnosti i nezakonitosti koje uočite prijavite Državnom inspektoratu RH , Šubićeva 29, Zagreb :  https://inspektorat.gov.hr/podnosenje-prijava/83 

 

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača održava godišnju Skupštinu, u petak, 19. prosinca 2025. godine, u prostorijama udruge (Ozaljska 93/2. kat, Zagreb), s početkom u 12.00 sati.
Pozivamo članove HUZP-a da prisustvuju Skupštini, a dnevni red i pripadajuće materijale možete pogledati i preuzeti na OVOM LINKU: Godišnja skupština HUZP-a 2025.

Više objava iz ove kategorije…

Božićna i novogodišnja čestitka

Božićna i novogodišnja čestitka

Našim članovima i potrošačima želimo sretan i blagoslovljen Božić i uspješnu novu 2026. godinu.  Hrvatska udruga za...

0 Comments

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)