Zadnji petak u mjesecu studenom je tzv. Crni petak – dan velikih popusta i sniženja , pa prije nego krenete u kupovinu informirajte se o pravima potrošača , sve provjerite i nemojte dozvoliti da vas zavede euforija kupovanja na sniženjima.
Usporedite popuste i cijene – često nas mame natpisi – sniženja do 70% ili 80% , ali suština je u riječi „do“ , jer su sniženja obično 20 do 30% , a visoki postotak sniženja najčešće se odnosi na robu koju baš i ne bismo kupili. Pored snižene cijene mora biti iskazana i najniža cijena u zadnjih 30 dana – pa usporedite i provjerite odgovara li ta cijena stvarnom popustu.
Ako se prodaje roba sa greškom mora biti točno označeno gdje je greška i u čemu se sastoji , roba sa greškom se ne može reklamirati.
Vraćanje robe i povrat novca – za kupnju koja je obavljena fizički na prodajnom mjestu , trgovac nema zakonsku obvezu preuzimanja robe i povrata novca . Svaki trgovac to radi sukladno svojim pravilima, pa prije kupnje provjerite kakva su pravila kod tog trgovca.
Vratiti robu trgovca možemo samo ako je roba kupljena putem daljinske prodaje i to u roku od 14 dana bez navođenja razloga (samo ako je roba ispravna) Kvar se reklamira trgovcu kao materijalni nedostatak , ako proizvod ima materijalni nedostatak , možete ga reklamirati trgovcu u roku od 2 godine od dana kupnje , putem pisanog prigovora.
Provjerite stranice i trgovce ako kupujete na daljinu i izbjegavajte kupovanje preko društvenih mreža – u RH djeluje preko 6000 prevarantskih stranica i zato provjerite stranicu na kojoj kupujete – CERT-ov alat za provjeru : https://iffy.cert.hr/ , više informacija na – https://iffy.cert.hr/tips.
Kupujte preko stranica provjerenih trgovaca – na stranici mora biti naznačen naziv trgovca, adresa , telefon, mail adresa , odredbe o načinu plaćanja, isporuke i dostave robe, načinu povrata robe i novca – ako tih podataka nema klonite se kupnje preko takve stranice.
Kod dostave paketa provjerite sadržaj istoga prije nego potpišete preuzimanje , jer se vrlo često dešava da su proizvodi oštećeni u transportu i dostavi , pa ako se paket ne pregleda moguće oštećenje trgovci prebacuju na potrošače.
Kod online kupnje plaćajte kreditnim karticama , jer u slučaju neisporuke robe ili ne vraćanja novca ako ste vratili robu obratite se banci koja je izdala karticu i putem chargebacka vratite novac. Više o tome potražite na portalu Hrvatske narodne banke (www.hnb.hr/chargeback).
Više o kupovini na daljinu pogledajte na portalu Ministarstva gospodarstva – Sve za potrošače – www.szp.hr.
Sve nepravilnosti i nezakonitosti koje uočite prijavite Državnom inspektoratu RH , Šubićeva 29, Zagreb : https://inspektorat.gov.hr/podnosenje-prijava/83




0 Comments