Dosadašnji savjeti tjedna

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača
Redni brojSavjet
29Nikada majstorima ne plaćajte cijeli iznos unaprijed. Najbolje je dogovoriti izvršenje plaćanja po obavljenom poslu .
28Niste dobili račun davatelja usluge. Zatražite kopiju računa, a u slučaju da vam žele naplatiti kamate pošaljite im prigovor.
27Kada nešto plaćate karticom svoje banke u Hrvatskoj pošti i FINI najprije se raspitajte da li plaćate direktno ili oni najprije uzimaj novac s vašeg računa (keš) i s tim novcem plaćaju trošak.U tom slučaju plaćate i bankovnu proviziju
26Želite sklopiti posao s nekim od majstora. Mora vam dati predračun, ako je predviđeni trošak veći od 66€.Nadalje pitajte ga da li naplaćuje dolazak i izradu ponude i neka Vam napiše kolika bi bila približna cijena po jedinici mjere. Neki u tel. razgovoru daju manju približnu cijenu , a kada naprave ponudu koju potrošač plati cijena je duplo veća od predviđene pa mogu dobro zaraditi, a da ništa ne rade. Tražite majstora koji će besplatno napraviti izmjere i eventualni trošak jer je to njegova dužnost prema Zakonu.
25Kada sklapate ugovore s teleoperatorima svakako zatražite da vam sve što govore potvrde pisanim putem ili da vam pošalju na vaš mail.Nerijetko se dešava da kasnije mi potrošači moramo dokazivati da su nas obmanuli, a ne da teleoperatori dokazuju da su radili pošteno. Naravno to im dopušta regulatorna agencija.
24Kod sklapanja telekomunikacijskih ugovora raspitajte se da li nešto trebate platiti kod raskida ugovora posebno za instalaciju koja ostaje u vašem prostoru.
23Kada Vam trgovac u trgovini kaže da proizvod možete vratiti i da će vratiti novac , tražite ga da Vam to i pisanim putem potvrdi.Inače trgovac može vratiti novac, ali ne mora
22Ako vam je trgovac poslao proizvode koje niste naručili i kasnije traži da ih platite ne morate to učiniti.Prema Zakonu o zaštiti potrošača (NN 19/2022. članak 50.) to se smatra promidžbenim darom trgovca.
21CARNET poziva potrošače da prije online kupovine provjere internetske trgovine na besplatnom servisu iffy.cert.hr. Nadamo se da će ovo pomoći u boljoj educiranosti potrošača u kupovini putem interneta i da će potrošači koristiti ovaj servis uvijek prije nego se odluče kupiti nešto preko web stranice.Više pročitajte i naučite na sljedećoj poveznici.CERT IFFY SERVIS ZA PROVJERU LAŽNIH STRANICA
20Niste dobili račun za neku uslugu. Možda je problem u dostavnoj službi, ali to nas potrošače nije briga i pošiljatelj to treba riješiti s dostavom ili treba slati svoje pošiljke preporučenom poštom kako bi se vidjelo kada su isporučene.Temeljem slanja računa običnom poštom po našem mišljenju ne bi smjeli naplaćivati kamate jer ne mogu dokazati kada su pošiljke isporučene.Ako Vam žele naplatiti kamate na račune koje niste dobili na vrijeme prijavite ih državnim inspektorima.DRŽAVNI INSPEKTORAT , ŠUBIĆEVA 29, 10000 ZAGREB, (01) 237 5100 , WEB : https://dirh.gov.hr/ , e-mail: pisarnica.dirh@dirh.hr ; https://dirh.gov.hr/podnosenje-prijava/83 .
19Prilikom kupovine proizvoda s rokom trajanja, svakako pripazite na rokove, ali isto tako, ako su proizvodi sniženi radi nadolazećeg roka provjerite imaju li naljepnicu za sniženje da ih ne platite po punoj cjeni. Koji puta se desi da je trgovac „zaboravio” staviti naljepnicu koja označava sniženje
18Pazite pojedina odvjetnička društva šalju obavijesti za naplatu HRT pristojbe starije od godine dana bez pokrenutog postupka ovrhe kada se možete pozvati na zastaru jer se ona ne prati po službenoj dužnosti.
17Platite li samo 1 cent prekidate rokove zastare i mogu naplatiti cjelokupan trošak. Pojedini dugovi su stariji i od 10 godina.Zatražite od odvjetničkog društva pravomoćno rješenje o ovršnom postupku.
16Kupujete li rabljeni automobil, od dilera automobilima ili u trgovačkoj kući svakako tražite da vam daju pisano jamstvo.
15Pazite, Pevex ima formular za dostavu proizvoda koji smatramo da nije korektan prema potrošačima . Sitnim slovima prije potpisa navode „….svojim potpisom (kupac) potvrđuje da je dostava obavljena uredno , da je roba dostavljena u cjelovitom, neoštećenom, i ispravnom stanju…”Da li je to tako kupac ne može znati prije nego proizvod otpakira, pregleda ga i provjeri ispravnost uključivanjem . Zato je najbolje taj dio prekrižiti kako u slučaju nekog nedostatka trgovac ne bi rekao da je kupac potpisao ispravan proizvod.Pevex je obećao da će formular promijeniti, ali nam ga ne žele dostaviti pa to izaziva sumnju u dobre namjere.
14Na društvenim mrežama je puno oglasa za vrlo povoljnu kupovinu. Prije nego se odlučite dati novac provjerite adresu trgovca, telefonski broj, kuda trebate poslati proizvod ako ga reklamirate, možda je poštarina skuplja od samog proizvoda. Prilikom dostave zatražite od dostavljača da otvori pošiljku. Ako to ne želi pitajte se da li se radi o prevari, te ako niste platili unaprijed odbijte primitak pošiljke. Bolje vratiti pošiljku nego biti prevaren.
13Želite preko Hrvatske pošte poslati običnu praćenu pošiljku? Razmislite je li Vam se to isplati jer HP kod praćenja pošiljke ne zna gdje je pošiljka, ne traži potpis prilikom isporuke niti znadu je li pošiljka isporučena. To je fenomenalan marketinški potez uzeti novac bez rada
12Kupujete li nešto preko weba? Trgovac vam nudi isporuku proizvoda 60 do 70 radnih dana. Prije odluke o kupovini izračunajte za koliko mjeseci trebate dobiti proizvod.
11Potrošači, kada kupujete nešto u Hrvatskoj ili zemljama Europske unije onda ste ipak zaštićeniji nego ako to kupujete izvan Europske unije. Tada kupujete na vlastiti rizik
10Želite se voziti taxijem ? Uvijek pitajte kolika je startna cijena i kolika je cijena po kilometru. Pazite neki naplaćuju po minuti vožnje što može biti jako skupo, a prema nadležnom ministarstvu to je opravdano.
9Plaćate li nešto pouzećem ? Tražite od dostavne službe da pregledate paket kako ne bi bili prevareni
8Kada nešto kupujete pouzećem i to može biti prevara i zato treba tražiti od dostavne službe da otvori paket. Ako to ne žele nešto nije dobro. Bolje je da vratite paket nego da budete nasamareni.
7Kupovina na web-u i trgovini Kada se informirate na web stranicama o cijeni nekog proizvoda u trgovini pripazite jer cijena na web-u ne mora biti ista cijeni u trgovini
6Otpad ugovorena kazna Žele Vam naplatiti ugovorenu kaznu . Javite se u svoju udrugu potrošača da dobijete savjet
5WEB trgovina i plaćanje pouzećem Kada plaćate pouzećem obavezno tražite od dostavne službe da prije plaćanja otvorite paket. Ako to ne žele najvjerojatnije i trgovac i dostavna služba će Vas prevariti. Kada jednom platite teško ćete do svog novca.
4Kupujete nekakav uređaj ili alat. Trgovac Vam mora dati račun, popis servisera, uputu za uporabu koja mora biti prijevod originalnih uputa bez skraćivanja . Dešava se da trgovac kaže kako za vrijeme trajanja jamstva za neispravan uređaj vraća novac. Pitajte se kako riješiti problem ako se uređaj pokvari izvan jamstva, a vi ne znate tko je serviser.
3Odlučili ste prijeći novom operatoru telefonskih usluga. Svakako mu napomenite da želite prekinuti uslugu kod starog operatora i da želite zadržati iste brojeve telefona. Neki novi operatori ili agenti su pametni pa vam osiguraju onda dvije linije jer staru nisu prekinuli pa plaćate dva računa. Uputite prigovor novom operatoru.
2Želite kupiti nekakav manji kućanski aparat od nekog trgovca svakako se prije kupovine raspitajte o: Jamstvu, ovlaštenim servisima, uputstvu za uporabu. Nemojte pristati na kupovinu ako vam ne daju popis servisera već kažu ako se što pokvari dođite zamijeniti ćemo ili vratiti novac. Tko će vam stvar popraviti poslije jamstvenog roka?
2024.Kupujete madrac ? Svakako se raspitajte da li ga u slučaju čega možete vratiti i neka vam to trgovac potvrdi po mogućnosti i pisanim putem
Nemojte pristati na kupovinu ako vam ne daju popis servisera već kažu ako se što pokvari dođite zamijeniti ćemo ili vratiti novac. Tko će vam stvar popraviti poslije jamstvenog roka?
Kupujete nekakav uređaj ili alat. Trgovac Vam mora dati račun, popis servisera, uputu za uporabu koja mora biti prijevod originalnih uputa bez skraćivanja . Dešava se da trgovac kaže kako za vrijeme trajanja jamstva za neispravan uređaj vraća novac. Pitajte se kako riješiti problem ako se uređaj pokvari izvan jamstva, a vi ne znate tko je serviser.
Odlučili ste prijeći novom operatoru telefonskih usluga. Svakako mu napomenite da želite prekinuti uslugu kod starog operatora i da želite zadržati iste brojeve telefona. Neki novi operatori ili agenti su pametni pa vam osiguraju onda dvije linije jer staru nisu prekinuli pa plaćate dva računa. Uputite prigovor novom operatoru.
Želite kupiti nekakav manji kućanski aparat od nekog trgovca svakako se prije kupovine raspitajte o: Jamstvu, ovlaštenim servisima, uputstvu za uporabu. Nemojte pristati na kupovinu ako vam ne daju popis servisera već kažu ako se što pokvari dođite zamijeniti ćemo ili vratiti novac. Tko će vam stvar popraviti poslije jamstvenog roka?
Pazite prije ulaska u taxi pitajte kolika bi bila cijena za relaciju kojom namjeravate putovati? Kolika je cijena po kilometru? Nemaju svi iste cijene i može vam se desiti da kratku vožnju puno platite !
Kada kupujete akcijska pakiranja po dva ista proizvoda svakako provjerite kolika je cijena jednog proizvoda . Možda su dva pojedinačna proizvoda jeftinija nego proizvodi u akciji
Pazite neke autobusne prijevozničke firme nema fiksnu cijenu karata već cijena ovisi o popunjenosti mjesta u autobusu. Dobro provjerite koliko je slobodnih mjesta i kolika je cijena da vas ne iznenadi
Treba Vam majstor i ugovarate posao koji je skuplji od 66,00€ ili 500,00 kn mora Vam izdati predračun.U predračunu treba navesti što će se raditi, s kojim materijalima kolika je cijena i kada se predviđa završetak radova.
Kada trebate nekakvog majstora za izvođenje radova ili usluga u stanu svakako se obratite ljudima koji legalno posluju i trebaju vam izdati račun.Ugovorena cijena je maloprodajna cijena u kojoj mora biti uključen PDV
WEB trgovina – gdje je trgovac To što na nekim web stranicama trgovca piše www.xxxxxhrvatska.xxx ne znači da je trgovac u Hrvatskoj . Budite oprezni kada se odlučujete na kupovinu. Provjerite gdje je sjedište trgovac i kome trebate vratiti proizvod ako se na to odlučite
Trebate nekakav paket poslati svojim prijateljima. Svakako izaberite odgovarajuću dostavnu službu , a pitajte Kada će paket biti isporučen. Da li je u cijeni osiguran na nekakvu vrijednost i koliku .Da li trebate dokazivati tu vrijednost u slučaju nestanka paketa (računom o stvarima u paketu) . Što treba napraviti da dobijete punu vrijednost nestalog paketa ( uputiti ga kao vrijednosnu pošiljku) . Kada šaljet4e nešto pouzećem , a niste napisali vrijednost nećete dobiti izguljen novac koliko ste naznačili ako ne pošaljete i naznačite kao vrijednosnu pošiljku) Sada se reklamira „PAKET 24” pitajte prilikom predaje paketa je li to znači da će paket biti isporučen u roku 24 sata?
Ukoliko Vam se telefonom javi Vaš tele operator da će Vam uvesti optički kabel da Vas to ništa neće koštati zatražite da Vam to potvrde PISANIM putem slanjem pisma na Vašu adresu ili mail. Pritom zatražite da Vam pisanim putem potvrde telefonski razgovor i da ćete im se poslije toga javiti ako budete zainteresirani: 1. da je to besplatna usluga i da nećete plaćati nikakve eventualne radove tehničara 2. da Vam neće produljiti zato ugovor i neka Vam napišu koliko točno traje Vaš ugovor 3. da će sve naknade ostati iste kakve su bile i da se neće povećavati
Kupujete nekakvu nekretninu svakako se dobro informirajte. Prije kupovine sakupite što više informacija o gradnji izvođačima i pod izvođačima radova.
Istražite tko je investitor i glavni izvođač, jesu li bili u stečaju ? Tko radi struju, tko je arhitekt, tko parketar, tko limar, tko instalater, tko vodoinstalater, da li plaćaju svoje radnike? Raspitajte se tko je nadzorni organ i koje su njegove reference. Pogledajte na društvenim mrežama ima li kakvih pozitivnih ili negativnih informacija o navedenima
Vidjeli ste na nekim web stranicama brendirane proizvode po povoljnoj cijeni. Mislite da bi to mogla biti sumnjiva stranica ?Obratite se na službene stranice trgovca za čije proizvode ste zainteresirani i raspitajte se o web stranici s koje želite nešto kupiti. Posebno budite oprezni kada želite nešto kupiti putem linkova na Facebooku. Pogledajte koji su uvjeti vraćanja proizvoda, gdje trebate vratiti proizvod , da li uopće postoji adresa trgovca s brojem telefona za provjeru.Ako je telefonski broj u Hrvatskoj , a web stranica nije u Hrvatskoj svakako se raspitajte gdje trebate vratiti proizvod
Vjerovnik može prodati Vaš dug, ali Vas mora obavijestiti da je prodao dug.Ako Vas vjerovnik nije obavijestio da je prodao Vaš dug prijavite ga državnim inspektorima.
Odlučili ste prijeći novom operatoru telefonskih usluga. Svakako mu napomenite da želite prekinuti uslugu kod starog operatora i da želite zadržati iste brojeve telefona. Neki novi operatori ili agenti su pametni pa vam osiguraju onda dvije linije jer staru nisu prekinuli pa plaćate dva računa. Uputite prigovor novom operatoru.
Želite kupiti nekakav manji kućanski aparat od nekog trgovca svakako se prije kupovine raspitajte o: jamstvu , ovlaštenim servisima, uputstvu za uporabu. Nemojte pristati na kupovinu ako vam ne daju popis servisera već kažu ako se što pokvari dođite zamijeniti ćemo ili vratiti novac. Tko će vam stvar popraviti poslije jamstvenog roka?
TAXI Pazite prije ulaska u taxi pitajte kolika bi bila cijena za relaciju kojom namjeravate putovati? Kolika je cijena po kilometru? Nemaju svi iste cijene i može vam se desiti da kratku vožnju puno platite !
Vidjeli ste nekakvu reklamu da je proizvod jako povoljan, nadasve jeftin, čak je i nekakva marka, zapitajte se : Je li to možda prevara?
Kada kupujete akcijska pakiranja po dva ista proizvoda svakako provjerite kolika je cijena jednog proizvoda . Možda su dva pojedinačna proizvoda jeftinija nego proizvodi u akciji
Pazite neke autobusne prijevozničke firme nema fiksnu cijenu karata već cijena ovisi o popunjenosti mjesta u autobusu. Dobro provjerite koliko je slobodnih mjesta i kolika je cijena da vas ne iznenadi
2023.Treba Vam majstor i ugovarate posao koji je skuplji od 66,00€ ili 500,00 kn mora Vam izdati predračun. U predračunu treba navesti što će se raditi, s kojim materijalima kolika je cijena i kada se predviđa završetak radova.
Kada trebate nekakvog majstora za izvođenje radova ili usluga u stanu svakako se obratite ljudima koji legalno posluju i trebaju vam izdati račun. Ugovorena cijena je maloprodajna cijena u kojoj mora biti uključen PDV
WEB trgovina – gdje je trgovac To što na nekim web stranicama trgovca piše www.xxxxxhrvatska.xxx ne znači da je trgovac u Hrvatskoj. Budite oprezni kada se odlučujete na kupovinu. Provjerite gdje je sjedište trgovac i kome trebate vratiti proizvod ako se na to odlučite
Odlučili ste prijeći novom operatoru telefonskih usluga. Svakako mu napomenite da želite prekinuti uslugu kod starog operatora i da želite zadržati iste brojeve telefona. Neki novi operatori ili agenti su pametni pa vam osiguraju onda dvije linije jer staru nisu prekinuli pa plaćate dva računa. Uputite prigovor novom operatoru.
WEB trgovina – cijene Prije kupovine putem web-a provjerite je li cijena u trgovini i na web-u jednaka. Koji puta je osjetna razlika u cijeni
WEB trgovina Uvijek provjerite adresu i telefonski broj trgovca , po mogućnosti da to bude fiksni broj jer je onda i laganije doći do adrese. Koji puta neiskren trgovac navodi fiktivnu adresu . Svakako pokušajte na webu „guglati” trgovca da vidite kakve su reakcije potrošača
ČUVAJTE POTVRDE I RAČUNE Kada ste predali nekakvu pošiljku HP-u čuvajte potvrdu o predaji pošiljke kao i račun o tome koliko god vjerovali da će pošiljka stići na odredište. Koji puta pošiljka i ne stigne mada ima broj za praćenje pošiljke.
UGOVORI MALA SLOVA Često puta nam kažu niste čitali mala slova! Pazite kada u ugovorima vidite mala slova svakako pitajte trgovca što to znači , tražite objašnjenja. Nedajte se prevariti. Trgovac je tu da Vam objasni, pa čak tražite i pisano pojašnjenje
Odabir taksija Odaberite provjerene taxi firme koje imaju cjenik i prije nego sjednete u taxi pitajte vozača o cijeni rute. Ne morate uzeti prvi taxi na stajalištu već onaj koji vama odgovara
Jednostrani raskid ugovora Kupujete neke proizvode putem sredstava daljinske komunikacije koji su zapečaćeni radi zdravstvenih i higijenskih razloga, pitajte trgovca da li ih možete vratiti u roku 14 dana.
Hibridna i električna vozila Naknade za parkiranje hibridnih i električnih vozila u svim garažama ZAGREBPARKINGA, osim za satne-dnevne, satne-noćne i vrijednosne karte od 16.08.2014. godine, umanjuju se za 50%.
Ako trebate poslati nekakve baterije poštom u inozemstvo ili nekakav uređaj koji sadrži baterije svakako se prije nego ćete paket poslati u inozemstvo , raspitajte da li određena država prima takve pakete s baterijama !
Trebali ste primiti preporučenu pošiljku ?Niste je primili a dostavna služba tvrdi da ste ju primili . U prigovoru zatražite dokaze o navedenom i broj osobne iskaznice osobe koja je primila pošiljku. Ako to dostavna služba nema onda se moguće radi o krađi pošiljke ili kaznenom djelu što se može prijaviti nadležnoj policijskoj postaji ili DORHU
Vidjeli ste na nekim web stranicama brendirane proizvode po povoljnoj cijeni. Mislite da bi to mogla biti sumnjiva stranica ? Obratite se na službene stranice trgovca za čije proizvode ste zainteresirani i raspitajte se o web stranici s koje želite nešto kupiti. Posebno budite oprezni kada želite nešto kupiti putem linkova na Facebooku. Pogledajte koji su uvjeti vraćanja proizvoda, gdje trebate vratiti proizvod , da li uopće postoji adresa trgovca s brojem telefona za provjeru.Ako je telefonski broj u Hrvatskoj , a web stranica nije u Hrvatskoj svakako se raspitajte gdje trebate vratiti proizvod
Vjerovnik može prodati Vaš dug, ali Vas mora obavijestiti da je prodao dug. Ako Vas vjerovnik nije obavijestio da je prodao Vaš dug prijavite ga državnim inspektorima.
Ako na web stranici vidite i čitate oglas , reklamu na hrvatskom , to ne znači da je i stranica i trgovac u Hrvatskoj. Budite pažljivi ako nema adrese i telefona trgovca.
Kupujete namještaj obavezno tražite da Vam na računu napišu rok isporuke namještaja.Ako namještaj nije isporučen na vrijeme dajte im naknadni rok za isporuku, a kada rok prođe zatražite povrat novca s pripadajućom zateznom kamatom i prijavite trgovca državnim inspektorima.
Poštovani potrošači,
ako Vam telekomunikacijska tvrtka nudi nekakvu uslugu „samo” za 1 € prva tri mjeseca budite jako oprezni.Nakon 3 mjeseca može usluga poskupjeti i više stotina %.Trebate znati čim platite prvi račun pristali ste na uslugu
Poštovani potrošači, Usluga HP-a „Paket 24” ne znači da će taj paket stići na adresu primatelja u roku 24 sata. To je marketinški trik ! Svakako zatražite da Vam se na potvrdi o primitku pošiljke napiše za koliko dana pošiljka treba stići na adresu primatelja.
Ukoliko Vam se telefonom javi Vaš tele operator da će Vam uvesti optički kabel da Vas to ništa neće koštati zatražite da Vam to potvrde PISANIM putem slanjem pisma na Vašu adresu ili mail.
Kupujete nekakvu nekretninu svakako se dobro informirajte. Prije kupovine sakupite što više informacija o gradnji izvođačima i pod izvođačima radova. istražite tko je investitor i glavni izvođač, jesu li bili u stečaju ? Tko radi struju, tko je arhitekt, tko parketar, tko limar, tko instalater, tko vodoinstalater, da li plaćaju svoje radnike? Raspitajte se tko je nadzorni organ i koje su njegove reference.Pogledajte na društvenim mrežama ima li kakvih pozitivnih ili negativnih informacija o navedenima
2022.Provjerite brzinu interneta jer često put nije onakva kakvu vam je davatelj usluge obečao
Sklapate ugovor s teleoperatorom svakako ga pitajte koja je najmanja brzina interneta koju isporučuje na vašoj lokaciji. Ako imate bakrene parice posebno budite pažljivi
Kada pisanim putem zatražite raskid ugovora s operatorom od dana primanja vašeg pismena u roku 12 radnih dana mora raskinuti ugovor. Ne pristajte na nikakvo zvanje telefonom kako bi raskinuli ugovor. To su smicalice operatora.
Naručili ste nešto putem interneta, provjerite paket koji vam je stigao i za koji trebate platiti prije nego ste ga platili poštaru ili donositelju. Ako vam ne želi otvoriti paket nemojte primiti . Bilo je dosta prevara.
Nude vam da štedite na ime svoje djece ili unuka, pazite bez odobrenja socijalnog radnika neće moći podignuti novac ako vam zatreba !!
Udruga je tu da Vas uputi, usmjeri, podrži i savjetuje kako da ostvarite svoja prava, a Vi sami trebate poduzeti nešto za sebe.
Kada od trgovca uzmete račun pomažete državi u naplati poreza, a uplatom poreza jača država
Samo pokazivač pravca ili žmigavac ispravno radi kada radi pa ne radi. Telekomunikacijske usluge su neispravne ako rade kao pokazivač pravca ili žmigavac (rade, ne rade, rade)
Dobili ste ovrhu na Vaša primanja, a da uopće niste upoznati s pokretanjem ovršnog postupka, požalite se Ministarstvu pravosuda, Javnom pravobranitelju, javnom bilježniku koji je poslao ovršni prijedlog i kopiju pošaljite HUZP-u.
Kod kupovine mobilnih uređaja pazite kakve uređaje kupujete.Potrošači nam javljaju da im poništavaju jamstvo za Sony Ericsson uređaje jer su bili u vlazi ili ih se uvjerava da su razgovarali u kupaonici ili po kiši.Ako uređaji propuštaju vlagu iz zraka i to još i jamstvenom roku razmilsite o kupovini!
Čuvajte vaše računa jer Vam oni služe prilikom reklamacije proizvoda i usluga
Prodavač je dužan o svom trošku u jamstvenom roku prevesti neispravan uređaj u servis i vratiti ga kupcu
Nude Vam kredit bez kamata, sve besplatno, raspitajte se koliko košta opomena ako zakasnite par dana s otplatom rate. Možda je skuplja nego što bi bile kamate!
Trebate li majstora za neke veće poslove u stanu, svakako tražite predračun i ugovorom detaljizirajte radove.
Pregledajte rokove namirnica koje kupujete. Koji puta su dulje na policama nego što je dozvoljeno.
Kada ne dobijete račun prijavite Ministarstvu finacija - područnoj poreznoj upravi
Bliži se vrijeme svinjokolje. Ne kupujte svinju u područjima registrirane zaraze.
Bliži se vrijeme svinjokolje. Odaberite seosko domaćinstvo čije higijenske navike i način uzgoja domaćih životinja dobro poznajete.
Bliži se vrijeme svinjokolje. Ako ste na seoskom domaćinstvu zaklali svinju obavezno meso dajte na trihineloški pregled.
Naoko primamljive prednosti znatno niže cijene svinje "žive vage" u startu valja dodati i do 40% kala (otpada) pri klanju i gruboj obradi.
Izbjegavajte oglase uz koje je oglašen samo tel.broj. Registrirani obrtnici oglašavaju i naziv obrta i adresu.
Zastara potraživanja za troškove stanovanja navedenih u Zakonu o obveznim odnosima je godina dana.(čl.378)
Kupili ste nekakv uređaj, od trgovca trebate dobit jamstveni list, uputu za uprabu i popis servisera sve na hrvatskom jeziku. Ako to niste dobili obratite se Državnom inspektoratu
Dužnost je trgovca da Vam izvrati sitan novac, pa i do zadnje lipe. Ako niste dobili svoje lipe prijavite Državnom inspektoratu.
Nadzor dimnjačarske službe vrše komunalni redari za dimnjačarske poslove.
Kada ne dobijete račun prijavite Ministarstvu finacija - područnoj poreznoj upravi
Nezaposleni ste i trebate dobiti nekakvu nakandu u Zavodu za zapošljavanje inzistirajte da vam naknadu isplate u banci gdje vi to zelite . Na to imate pravo.
Kupili ste nekakav uređaj koji se pokvario u roku tri mjeseca. Odmah , a najkasnije 8 dana od dana kvara obratite se trgovini gdje je uređaj kupljen i zatražite zamjenu. Morate im se obratiti pismom preporučenim po mogućnosti s povratnicom i dajte rok da pogledaju uređaj. Ako vam ne zamijene uređaj obratite se Državnom inspektoratu.
Zakon o zaštiti potrošača je lex specijalis, a Zakon o obveznim odnosima je lex generalis,te treba naglasiti da ako neko pitanje između trgovca i potrošača nije ugovorom uređeno primjenjivat će se Zakon o zaštiti potrošača, kao poseban propis, a tek supsdijarno Zakon o obveznim odnosima kao opći propis obveznog prava.
Održavanje vodomjera nije komunalna usluga te u cjeniku usluga ne može biti i cijena održavanja vodomjera
Sukladno članku 81. Zakona o zaštiti potrošača-ZZP (NN 96/03)ugovorna odredba o kojoj se nije pojedinačno pregovaralo smatra se nepoštenom ako, suprotno načelu savjesnosti i poštenja uzrokuje značajnu neravnotežu pravima i obvezama ugovorenih strana na štetu potrošača.
Nepoštenom ugovornom odredbom temeljem članka 82.stavak 11. ZZP smatra se ona odredba kojom se trgovcu dopušta da jednostrano mijenja ugovorne odredbe bez valjanog ugovorom predviđenog razloga.
Dobili ste promotivni trgovački letak , dobro provjerite je li za vas povoljno ono što piše u letku.
Sudu časti Hrvatske gospodarske komore šalju se prijave fizičkih osoba radi nepriznavanja reklamacije kupaca, neispunjavanje preuzetih usluga, nepoštivanje pravila struke, lažnog reklamiranja, nepoštivanja zakonskih propisa u prometu roba i usluga. Prijava se podnosi u roku 3 mjeseca od dana saznaja za nepravilnost.
Aditivima se smatraju tvari točno poznatog kemijskog sastava, koje se ne konzumiraju kao hrana, niti su tipičan sastojak hrane, bez obzira na prehrambenu vrijednost, a dodaju se hrani u svrhu poboljšanja tehnoloških i senzorskih svojstava.
Kupujete nešto na prezentaciji pazite imate rok za pisani raskid ugovora 14 dana (preporučenom poštom)
Davatelj telekomunikacijskih usluga dužan je na zahtjev pretplatnika omogućiti jednostavnu i besplatnu zabranu određenih vrsta odlaznih poziva, odnosno poziva na određene brojeve ili skupine brojeva.temeljem čl. 46. Zakona o telekomunikacijama.
Nosite li na popravak mobitel , kompjuter ili neki uređaj koji je zaštićen od otvaranja, zatražite od servisera da konstatira da uređaj nije otvaran.
Kupujete stan: potražite stručnu pravnu pomoć, angažirajte agenciju za promet nekretnina, a o njoj se raspitajte u Hrvatskoj gospodarskoj komori, provjerite vlasnički list, provjerite ima li nekretnina građevinsku dozvolu ovjerenu zelenim žigom,usporedite građevinsku dozvolu i nekretninu, provjerite stanje nekretnine u zemljišnim klnjigama, raspitajte se o agentu koji nudi stan, provjera fiducijarnog upisa prava vlasništva
Dostava i očitanje brojila HEP-a (elektra) nije ograničena datumom u mjesecu za potrošače koji sami očitavaju brojila, a očitanje se može dostaviti u pisnom obliku ili ososbno na šalteru informacija.
Na akontacijske rate HEP ne obračunava kamatu već samo na zakašnjelu uplatu po redovnom godišnjem obračunu.
Pažljivo kupujte meso u trgovačkim lancima. Na naljepnici zna pisati PROIZVODI I PAKIRA -"naziv trgovačkog lanca", a u nastavku piše da je zemlja porijekla npr. Nizozemska
Kada u trgovini vidite obavijest da je PRAVILO KUĆE takvo i takvo (npr.neispravnu robu možete zamijeniti samo u roku 8 dana) u večini slučajeva žele Vas prevariti i oduzeti Vam prava koja imate. Izbjegavajte kupovinu u takvim trgovinama.
Trebate kupiti nekakav lijek koji sami plaćate. Raspitajte se u ljekarnama o cijeni. Često puta su velike razlike u cijenema.
Trebate bankovni kredit. Izračunajte kolika bi vam bila mjesečna otplata kredita. Pokušajte nekoliko mjeseci taj novac staviti na stranu, pa ako uspijete onda znači da se nećete prezadužiti.
Trgovine moraju poslovati prema Zakonima važečim u Hrvatskoj, a svoja pravila mogu donositi samo ako su povoljnija za potrošača.
Čuvajte se onih koji vam nude kredite koje ćete lako otplatiti. Dobro se raspitajte o kamatama, opomenama, ako slučajno zakasnite s ratom, u kojem vremenu šalju opomene, šalju li u isto vrijeme opomene dužniku i jamcima na tome možete više izgubiti nego je mjesečna kamata.
Na ulazu u trgovinu je obavijest da u roku 8 dana možete reklamirati (neispravan proizvod) pazite žele Vas prevariti. Rok za reklamaciju neispravnog proizvoda je 3 mjeseca.Radje izbjegnite kupovinu u takvoj trgovini gdje Vam žele oduzeti Vaša prava
Nazvali ste broj 060 pazite negdje plaćate i čekanje bez razgovora.
Želite promijeniti davatelja telekomunikacijskih usluga?. Raspitajte se koliko košta opomena ako zakasnite s plaćanjem. Koji puta je skupnja nego telefonski račun.
Vidjeli ste da možete povoljno kupiti neki uređaj. Dobro se raspitajte kolika je cijena njegove montaže.
Majstor Vam je obavio neku uslugu, platite tek kada vam ispiše račun.
Nude Vam ugovor na potpis. Obratite pozornost na ono što piše sitnim slovima. Najvjerojatnije Vam žele podvaliti - obvezati Vas nečim što niste pročitali ali je jako bitno. Odustanite od takvih ugovora.
HRT pristojbu plaćate samo za jedan prijamnik bez obzira koliko ih imate u stanu ili u vikendici.
Državnim tijelima i svim pravnim osobama zakonska je obveza prijaviti kaznena djela, a građanima je to moralna obveza.
Na vašu e-mail adresu stigla je poruka da ste sretni dobitnik neke lutrije iz inozemstva?Ugodno ste iznenađeni, ali ipak, sumnjivo vam je ? RIJEČ JE O PRIJEVARI.
Vaši osobni podaci su samo vaši te ih nemojte olako slati nepoznatim osobama, pogotovo putem interneta
Davatelj javne telekomunikacijske usluge dužan je štititi korisnika od zlouporaba trećih osoba
Prodavač u prodajnom objektu dužan je prodati onu količinu robe koju potrošač traži.
Zahtijevajte produženje jamstvenog roka za onoliko dana koliko je uređaj bio na popravku.
Dogovarate posao s majstorom svakako uzmite majstora koji Vam može izdati račun, prilikom dogovora svakako tražite predračun, a platite samo ako dobijete račun. Račun će Vam poslužiti kod eventualne reklamacije.
Svakako provjerite informacije koje ste dobili u reklamnim ili oglasnim porukama prije nego se odlučite na kupovinu.
Odlučili ste se na kupovinu putem Interneta. Pazite hoćete li poslati svoje podatke i brojeve kreditnih kartica. Rađe zatražite da Vam se roba dostavi pouzećem.
Prije nego se odlučite na kupovinu svakako se raspitajte koliki su troškovi održavanja i korištenja. Kod nekih aparata baterija je skuplja od samog aparata
Odlučili ste se na kupovinu kućanskih aparata, raspitajte se o cijenama, možda ćete u različitim dućanima pronaći isti proizvod po povoljnijoj cijeni.
Uvjeravaju Vas u reklamnoj poruci da vaćanjem PET ambalaže dobivate 50 lipa. Nažalost nisu Vam rekli što Vi i dobro znate da su to Vaših 50 lipa koje ste im platili, ali zato tu ambalažu morate nositi do trgovine velike 200m/2.
Prodavač u prodajnom objektu dužan je točno mjeriti robu na ispravnim mjerilima – vagama koje su postavljene tako da je kupcima omogućen uvid u mjerenje robe.
Prodavač u prodajnom objektu dužan je paziti na rokove uporabe namirnica jer se zdravstveno neispravnim smatraju namirnice i predmeti opće uporabe kojima je istekao rok uporabe označen na deklaraciji ili ako uopće nemaju podatke o roku uporabe.
Na prezentaciji Vam pokazuju medicinsko pomagalo za Vaše tegobe. Prije odluke o kupovini svakako se posavjetujte sa svojim liječnikom.
Treba Vam kredit , najprije se raspitajte u banci o svim troškovima, saznajte kolika bi Vam bila rata i svakako probajte 6 mjeseci stavljati tu ratu na stranu. Ako Vam to uspije Vi možete uzeti navedeni kredit , a šest mjesečne rate koje ste stavili na stranu poslužit će Vam kao depozit za kredit.
Kupili ste telefonsku karticu za telefoniranje u inozemstvo. Provjerite jesu li vam skinuli minute ako niste uspostavili vezu s nazvanim brojem.
Davatelj javne telekomunikacijske usluge u mobilnoj telefoniji nudi vam pretplati za xx kuna. Raspitajte se trebate li još platiti i naknadu za korištenje radijske frekvencije
Nakon nekoliko godina otplate kredita pojavile su vam se nekakve kamate. Zatražite pisano objašnjenje od banke. Ako ste objašnjenjem nezadovoljni prijavite Državnom inspektoratu.
Otplaćujete više godina nekakav kredit u banci. Svake godine zatražite dopisom od banke da vas obavijesti o eventualnom dugu kako bi ga namirili ( neredovite uplate idr.) da vam se ne desi da nakon 20 godina otplate kredita trebate platiti još desetak rata na zatezne kamate.
Čuvajte se "lažnih reklama" dobro provjerite da li uz nisku cijenu morate platiti još nešto. Uglavnom iza primamljive ponude često se krije izdatak za potrošača.
Kad se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio
Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu pošto proteknu dvije godine od predaje stvari
U obavijesti o nedostatku stvari kupac nije dužan potanje opisati nedostatak i pozvati prodavatelja da pregleda stvar.Obavijest mora biti poslana preporučeno, telegramom pouzdanim načinom
Kupac koji je pravodobno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku može po svom izboru: 1) zahtijevati od prodavatelja da nedostatak ukloni, 2) zahtijevati od prodavatelja da mu preda drugu stvar bez nedostatka, 3) zahtijevati sniženje cijene, 4) izjaviti da raskida ugovor.
Ako kupac ne dobije zahtijevano ispunjenje ugovora u razumnom roku, zadržava pravo raskinuti ugovor ili sniziti cijenu.
Kupac može raskinuti ugovor samo ako je prethodno dao prodavatelju naknadni primjereni rok za ispunjenje ugovora.
Zaštitari u trgovini vas žele pregledati, jer smatraju da ste nešto ukrali.Ako niste ništa ukrali na pregled nemorate pristati .Tražite da dođe policija i onda preko odvjetnika tužite trgovinu za maltretiranje.
Bankari vole potrošače koji su stalno u minusu jer od njih dobivaju dobre kamate.
Štedljivi planiraju kupovinu i u kupovinu idu s popisom što treba nabaviti.
Razumno trošiti ne znači i škrtariti
U kafiću ste naručili kavu i običnu vodu. Ne žele Vam donijeti običnu vodu već Vam žele pordati flaširanu vodu. Napravite prijavu državnim inspektorima.
Budite jako oprezni kada gledate i slušate reklame. Prema sadašnjem Zakonu o zaštiti potrošača mogu nas reklamama obmanjivati dok Hrvatska ne uđe u Europsku uniju. ŽALOSNO
Internetom se koristite putem ADSL usluge. Jeste li postavili odgovarajuću zaštitu kako ne biste plaćali za druge??
Idete u trgovinu u veliku kupovinu ? Svakako ponesite popis što sve trebate kupiti.
Kupujete li nekretnine ništa ne potpisujte prije nego dobro pročitate.
Trebate kakvog majstora nikako nemojte pristati uzeti majstora na "crno" , pa mada Vam ga preporučuje i najbolji prijatelj. Nerijetko ćete se pokajati jer ćete biti prevareni.
Izbjegavajte kupovinu skupih mobitelja jer prema našim potrošačima i iskustvima servisera smeta im vlaga iz zraka i "padaju u vodu" kao i jeftiniji mobiteli. U takvim slučajevima serviseri Vam ne priznaju jamstvo.
Kada vas trgovac uvjerava da za zamjenu neispravnog proizvoda imate samo 3 dana, želi vas prevariti, Odmah ga prijavite državnim inspektorima.
Ljudi ne kupuju stvarnost već slike kaže stručnjak marketinga.
Pazite ako Vam se javljaju agenti telekomunikacijskih kuća u Vašem domu ili u pojedinim trgovinama nemojte ništa potpisivati dok Vam ne daju ugovor da ga odnesete kući i u miru proučite. ČUVAJTE SE OBMANE često puta Vam ne žele reći sve što Vas očekuje.
Teleoperator mora raskinuti ugovor iako mu potrošač nešto duguje ako to potrošač traži.
Kupujete li nešto u zemljama izvan Europske unije nećete imati zaštitu koju imaju drugi potrošači
HAKOM-u možete uputiti žalbu na svog teleoperatora poslije odgovora Povjerenstva za reklamacije potrošača prutem elektronske pošte i stranica www.hakom.hr
Zovu li Vas iz nekakvog telekomunikacijskog centra i nude Vam određene usluge odmah na početku razgovora tražite da se snimi da želite samo informacije , a ne sklapanje ugovora. Pojedini akviziteri to zlouporabljaju kako bi zaradili izvanredan prohod i poslije traženja informacija bilježe Vas ako osobu koja želi ugovor .
Skip to content