Visoke cijene taksija – oprezno birajte taksi

Objavio Ana

svi 13, 2024

Podjelite:

Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača učestalo se javljaju potrošači i dostavljaju nam račune s pritužbama na dio taksi prijevoznika, koji svoje usluge naplaćuje izuzetno visoko u odnosu na ostale prijevoznike. Vezano za ovaj problem obratili smo se dopisom Ministarstvu prometa, te Gradskom uredu za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet.

Dobili smo odgovor da takvi taksisti ne rade ništa nelegalno, te da maksimalna dopuštena cijena naplate za pružanje taksi usluge zakonom nije propisana.

„Svaki taksi prijevoznik dužan je istaknuti u vozilu cjenik svojih usluga, koji mora vidljiv za sve korisnike“, odgovorili su nam iz Gradskog ureda za promet, naglasivši da korisnici ne moraju ući u prvo vozilo na stajalištu, ako im cijena usluge na odgovara.

Dakle potrošači oprez, ako naručujete taksi telefonom ili odabirete taksi na stajalištu prvo pitajte za cijenu prijevoza, ako vam je previsoka tražite drugi – ne morate izabrati prvi taksi na stajalištu, odaberite onaj koji vam je cijenom prihvatljiv. Moraju vam dati informaciju o cijeni, pokazati cjenik i na kraju vožnje izdati račun.

Apeliramo na građane da budu oprezniji, sve provjerite prije nego sjednete u taksi, a prigovore na taksi usluge mogu se uputiti nadležnom Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, Upravi za cestovni promet, cestovnu infrastrukturu i inspekciju, Sektoru inspekcije za sigurnost cestovnog prometa i cesta te Službi inspekcije cestovnog prijevoza.

Odgovore Ministarstva prometa i Gradskog ureda za promet pogledajte na sljedećoj poveznici:
prigovor-web-taxi231002-odgovor.

Foto: Pixabay

Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača obratili su se potrošači koji smatraju da sve rašireniji trend u maloprodajnom sektoru , a to je masovno uvođenje i poticanje korištenja samoposlužnih blagajni , treba nagraditi umanjenjem računa za određeni postotak.

U obrazloženju inicijative se navodi da iako se te blagajne predstavljaju kao moderna pogodnost koja potrošačima štedi vrijeme, one u suštini predstavljaju prebacivanje radnog zadatka sa plaćenog zaposlenika trgovine na neplaćenog kupca. Svaki put kada koriste samposlužnu blagajnu, potrošači obavljaju kompletan posao blagajnika:

  • važu voće i povrće, često uz poteškoće sa pronalaženjem ispravne šifre
  • odabiru i pakiraju kruh i pekarske proizvode – ukucavaju šifre i količinu
  • rješavaju tehničke probleme (neispravan barkod, greške na vagi, autorizacija za kupnju određenih proizvoda)
  • skeniraju svaki pojedini artikl
  • odabiru i uzimaju odgovarajuću vrećicu i stavljaju sve artikle u nju
  • obavljaju transakciju plaćanja.

 Pozivamo stoga potrošače da se u anketi izjasne da li podržavaju ovu inicijativu , pa ćemo slijedom rezultata ankete krenuti u akciju prema trgovcima i njihovim udruženjima.

Podržavate li inicijativu da se računi potrošača na samoposlužnim blagajnama umanje za 5%?

Loading ... Loading ...

Za to vrijeme, trgovački lanci ostvaruju ogromne financijske uštede. Smanjuju broj potrebnih radnika, čime reduciraju troškove plaća i doprinosa. Jedan zaposlenik sada nadzire rad više samoposlužnih blagajni, umjesto da opslužuje samo jednu klasičnu blagajnu. Profiti trgovaca se povećavaju, a operativni trošak smanjuju na račun potrošača.

Potrošači, za svoj uloženi trud i vrijeme ne dobivaju apsolutno nikakvu kompenzaciju. Cijene proizvoda su iste, bez obzira na to hoće li potrošača uslužiti blagajnik ili će taj posao obaviti sam. Time se rad i trud potrošača obezvrjeđuje , te postaju besplatna radna snaga za velike korporacije.

Popust na računu imao bi višestruke pozitivne učinke:

  • Pravedna kompenzacija: Potrošači bi dobili pravednu naknadu za rad koji obavljaju
  • Transparentnost: Trgovci bi jasno pokazali da cijene rad , vrijeme i lojalnost svojih kupaca
  • Stvarna pogodnost: Korištenje samoposlužne blagajne postalo bi stvarna, a ne samo prividna pogodnost.

Predlaže se da se taj popust standardizira primjerice 5% na ukupan iznos računa.

 

Više objava iz ove kategorije…

Ne kupujte lažne lijekove

Ne kupujte lažne lijekove

Na internetskim stranicama stalno se nude krivotvoreni lijekovi , sumnjivog sadržaja i to bez recepta, a cijene se...

0 Comments

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)