Važnost zaštite intelektualnog vlasništva u kreativnoj industriji

svi 26, 2022

Podjelite:

Danas kada je kreativna industrija u svom velikom uzletu, potrebno je osim kreativnosti razmišljati i o zaštiti intelektualnog vlasništva. Prva definicija kreativne industrije zvuči otprilike ovako: „one djelatnosti koje proizlaze iz kreativnosti, vještina i talenata pojedinaca, a koje imaju potencijale za stvaranje bogatstva i radnih mjesta kroz proizvodnju i eksploataciju intelektualnog vlasništva“.

Iako možda niste znali ali kreativnu industriju ne čini samo glazba, umjetnost, dizajn ili fotografija, već kreativnim industrijama pripadaju i elektronički mediji, arhitektura, računalne igrice i novi mediji, film, zanati, knjižnice, muzeji, baština, izdavaštvo i oglašavanje. Poprilično širok spektar, kada razmišljamo o zaštiti intelektualnog vlasništva u kreativnim industrijama.

Kroz projekt „That’s my idea“ , Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) ima za cilj pomoći u diseminaciji rezultata ovog projekta, te educirati mlađu populaciju (15 – 25 godina) o važnosti zaštite intelektualnog vlasništva s naglaskom na područje glazbe. Cijeli projekt podržan je i od EUIPO-a, točnije Ureda Europske unije za intelektualno vlasništvo.

Onda se trebamo zapitati što je intelektualno vlasništvo? Kako je navedeno na Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo:

„Kreativna ili umjetnička realizacija neke ideje koja je plod ljudskog intelekta pripada njezinom stvaratelju te, pod određenim uvjetima, predstavlja njegovo intelektualno vlasništvo. Iako neopipljivo u fizičkom smislu, intelektualno vlasništvo ima sve karakteristike imovine, pa se ono može kupiti, prodati, licencirati, zamijeniti, pokloniti, naslijediti kao i svako drugo vlasništvo.

Pravo intelektualnog vlasništva obuhvaća sustav pravnih instrumenata kojima se uređuje način stjecanja intelektualnog vlasništva i način zaštite od njegovog neovlaštenog korištenja.

U poslovnom smislu intelektualno vlasništvo predstavlja nematerijalnu imovinu čija uspješna eksploatacija može biti vrijedan temelj poslovanja.“ www.dziv.hr

Izvući ćemo za vas par zanimljivosti:
Autorsko djelo, točnije glazbena djela, s riječima ili bez riječi se ne trebaju štititi samo po sebi. Čim ste ga napravili kao autor i to možete dokazati – to je to! To je primjerice jako bitno za autore.

Ako želite zaštititi žig kao melodiju, bitno je da navedeno intelektualno vlasništvo nigdje ne objavljujete prije zaštite. U protivnom, nećete ga više moći zaštititi ! Ovo je primjerice jako bitno za skladatelje ili kreativce koji kreiraju melodiju žiga.

Više objava iz ove kategorije…

0 Comments

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Skip to content