Važnost zaštite intelektualnog vlasništva u kreativnoj industriji

Carrefour – najveći maloprodajni lanac u Francuskoj (i u Europi) zamrznuo je cijene 100 proizvoda do kraja mjeseca studenog – navodi časopis “Ja trgovac”.

To je reakcija na pritisak vlade predsjednika Macrona da se pomogne potrošačima u borbi sa rekordno visokom inflacijom.

Taj potez slijede sada i drugi trgovci, pa je tako francuski naftni div TotalEnergies najavio daljnje korake za smanjenje cijena. TotalEnergies će smanjiti cijene goriva na svojim benzinskim postajama diljem Francuske od 1. rujna do kraja godine.

Stopa inflacije u Francuskoj je 6,7%, a u Hrvatskoj je skoro dvostruko veća – 12,3%, pa pozivamo i naše trgovce da zamrznu cijene po uzoru na Carrefour, jer Vlada je zamrznula cijene za samo 8 proizvoda, a ostalima cijene stalno rastu, a ne kupuju potrošači samo tih osam proizvoda.

Ne može nitko reći da francuska ekonomija nije tržišna, pa ipak su se trgovci odlučili na zamrzavanje cijena, svjesni činjenice da njihova pozicija ovisi o tome koliko potrošači kupuju.

Ima li takve svijesti i kod naših trgovaca vidjet ćemo uskoro.

Pročitajte više:

 

Issu/Ja Trgovac

Objavio: Branimir Spajić

Podjelite:

Danas kada je kreativna industrija u svom velikom uzletu, potrebno je osim kreativnosti razmišljati i o zaštiti intelektualnog vlasništva. Prva definicija kreativne industrije zvuči otprilike ovako: „one djelatnosti koje proizlaze iz kreativnosti, vještina i talenata pojedinaca, a koje imaju potencijale za stvaranje bogatstva i radnih mjesta kroz proizvodnju i eksploataciju intelektualnog vlasništva“.

Iako možda niste znali ali kreativnu industriju ne čini samo glazba, umjetnost, dizajn ili fotografija, već kreativnim industrijama pripadaju i elektronički mediji, arhitektura, računalne igrice i novi mediji, film, zanati, knjižnice, muzeji, baština, izdavaštvo i oglašavanje. Poprilično širok spektar, kada razmišljamo o zaštiti intelektualnog vlasništva u kreativnim industrijama.

Kroz projekt „That’s my idea“ , Hrvatska udruga za zaštitu potrošača (HUZP) ima za cilj pomoći u diseminaciji rezultata ovog projekta, te educirati mlađu populaciju (15 – 25 godina) o važnosti zaštite intelektualnog vlasništva s naglaskom na područje glazbe. Cijeli projekt podržan je i od EUIPO-a, točnije Ureda Europske unije za intelektualno vlasništvo.

Onda se trebamo zapitati što je intelektualno vlasništvo? Kako je navedeno na Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo:

„Kreativna ili umjetnička realizacija neke ideje koja je plod ljudskog intelekta pripada njezinom stvaratelju te, pod određenim uvjetima, predstavlja njegovo intelektualno vlasništvo. Iako neopipljivo u fizičkom smislu, intelektualno vlasništvo ima sve karakteristike imovine, pa se ono može kupiti, prodati, licencirati, zamijeniti, pokloniti, naslijediti kao i svako drugo vlasništvo.

Pravo intelektualnog vlasništva obuhvaća sustav pravnih instrumenata kojima se uređuje način stjecanja intelektualnog vlasništva i način zaštite od njegovog neovlaštenog korištenja.

U poslovnom smislu intelektualno vlasništvo predstavlja nematerijalnu imovinu čija uspješna eksploatacija može biti vrijedan temelj poslovanja.“ www.dziv.hr

Izvući ćemo za vas par zanimljivosti:
Autorsko djelo, točnije glazbena djela, s riječima ili bez riječi se ne trebaju štititi samo po sebi. Čim ste ga napravili kao autor i to možete dokazati – to je to! To je primjerice jako bitno za autore.

Ako želite zaštititi žig kao melodiju, bitno je da navedeno intelektualno vlasništvo nigdje ne objavljujete prije zaštite. U protivnom, nećete ga više moći zaštititi ! Ovo je primjerice jako bitno za skladatelje ili kreativce koji kreiraju melodiju žiga.

Više objava iz ove kategorije

Moj svijet hrane budućnosti

Moj svijet hrane budućnosti

6. lipnja 2022. održana je u Sisku Završna konferencija projekta “Moj svijet hrane budućnosti”. Projekt je provodila...

0 Comments

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.