U Hrvatskoj 72 posto prijevara na društvenim mrežama

Objavio Ana

lip 6, 2024

Podjelite:

Revolut poziva zemlje države članice EU, u kojoj djeluje kao licencirana banka s više od 30 milijuna korisnika, da zauzmu novi pristup u borbi protiv rastućeg problema online prijevara. Revolutovi podaci iz 2023. godine pokazuju da se 61 posto slučajeva prijevara koje započinju na društvenim mrežama i 40 posto ukupnog iznosa ukradenih sredstava dogodilo na Meta platformama (Facebook, Instagram, WhatsApp, Messenger).

Također, najčešće vrste prijevara, koje utječu na korisnike su prijevare pri kupnji i investicijske prijevare. Prijevare pri kupnji navode korisnike da kupe artikle koji ne postoje ili nisu ono što se oglašava. Investicijskim prijevarama kupcima se obećava mogućnost „brze zarade“ u zamjenu za ulaganje velikog iznosa novca.

Kada je u pitanju Hrvatska, situacija je slična kao i u drugim zemljama EU. Iz Revoluta ističu da je u drugoj polovici 2023. godine 72 posto prijevara došlo s platforma društvenih medija. Prijevare preko Meta platforma čine 57 posto prijavljenih prijevara koje potječu s društvenih medija i 57 posto ukupnog ukradenog novca.

Upozorenje potrošačima – informirajte se prije online kupnje

Hrvatskoj udruzi za potrošača svakog dana se javi nekoliko potrošača koji su naručili robu preko društvenih mreža i dobili nešto drugo i ne mogu više ostvariti nikakav kontakt s tim trgovcima.

Ovim putem ponovo upozoravamo potrošače da se dobro informiraju prije online kupnje. Kupovinom putem lažnih Facebook stranica izlažete se riziku da budete prevareni, odnosno da uplatite novac za željeni proizvod i ne stigne vam ono što ste naručili ili uopće ne dobijete ništa, a novac vam neće biti vraćen.

Savjetujemo vam da na Facebooku kupujete od provjerenih izvora (uvijek pogledajte recenzije i ocjene prodavača, ali prije kupnje, ne nakon kupnje) i ne ostavljate svoje osobne podatke (ime i prezime, adresa, broj osobne iskaznice, OIB, broj bankovne kartice). Ne nasjedajte na lijepe fotografije i nisku cijenu proizvoda. Također, raspitajte se o troškovima dostave i povrata robe, te načinu reklamacije.

Tražite od dostavljača da pregledate paket prije plaćanja, ako ne dozvoljava, nemojte preuzeti paket.

Ne preuzimajte pakete koje niste naručili, jer ima jako puno prijevara i na taj način, ako niste nešto naručili ne morate to preuzeti.

Ne kupujte lijekove, dodatke prehrani i medicinska pomagala preko društvenih mreža jer ćete puno platiti, a ti su proizvodi uglavnom bezvrijedni.

Kada je u pitanju online kupovina putem web stranica, ne plaćajte unaprijed i provjerite stranice preko kojih kupujete. Možete to učiniti na stranici https://iffy.cert.hr/ upišite i kopirajte URL adresu koju želite provjeriti i pritisnite gumb za provjeru.

Pripazite gdje i od koga kupujete i informirajte se o svojim potrošačkim pravima!

foto: Pixabay, izvor: CERT.hr

Više objava iz ove kategorije…

0 Comments

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Skip to content