Posljednjih dana svjedoci smo da veliki broj građana prima SMS poruke Hrvatske pošte ili svoje djece koja su izgubila mobitele i traže se uplate određenog iznosa, nakon čega se skida veliki iznos s računa. Stoga ponovno apeliramo na potrošače da takve poruke pažljivo pročitaju i da ne reagiraju odmah, jer se radi o prijevarama koje nanose veliku financijsku štetu.
U svijetu ubrzane digitalizacije i novih načina plaćanja, potrošači često nisu svjesni potencijalnih opasnosti. Nakon velikog broja prijava potrošača našoj udruzi, upozoravamo da ne otvarate poveznice/linkove u porukama i ne ostavljate svoje osobne i bankovne podatke na neprovjerenim stranicama jer se izlažete prijevarama i krađi vaših bankovnih podataka. Za uspješnu prodaju i uplatu na vaš račun potreban je samo IBAN, odnosno broj računa, te vaše ime i prezime, a nikako podaci o vašoj kartici.
Apeliramo u smislu edukacije i prepoznavanja znakova prevare, jer je vrlo teško pratiti društva koja se pojavljuju i nestaju, a iza kojih stoje prevare.
Na web stranici Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, već je objavljen članak o kupovini putem društvenih mreža.
Detaljnije informacije o sigurnosti online plaćanja, te pravima potrošača u slučaju online prijevara, objavljene su na portalu www.jatrgovac.com. Više informacija možete pročitati na OVOM LINKU.
Foto: Pixabay
Izvor: www.jatrgovac.hr (autorica Martina Lukić, HNB)
0 Comments