U petak 26. studenog 2021.g. predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača, Ana Knežević, održala je online predavanje studentima kolegija Zaštita potrošača na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu.
Tema predavanja je bila “Potrošači i njihova prava” u kojem je putem power prezentacije studentima prikazana situacija oko ostvarivanja i zaštite prava potrošača u Hrvatskoj.
Iako je cijeli njihov kolegij posvećen pravima potrošača predavanje je među studentima izazvalo veliko zanimanje, jer su čuli puno primjera kako u praksi funkcionira zaštita prava potrošača u našoj zemlji.
Iznenađenje je izazvala i činjenica da su prema rezultatima Potrošačkog semafora ( Consumer Conditions Scoreboard), kojeg svake dvije godine objavljuje Europska komisija, hrvatski potrošači najlošiji u segmentu znanje i povjerenje potrošača, kao i u rješavanju pritužbi i sporova potrošača.
Studente je zanimalo zašto obrazovanje o pravima potrošača nije u nastavnim programima srednjih škola i fakulteta kada imamo tako loše rezultate.
Odgovor je u činjenici da se već godinama u Nacionalnim strategijama zaštite potrošača koje se donose za četverogodišnje razdoblje ponavlja odrednica da će u nastavne programe ući i obrazovanje o pravima i zaštiti prava potrošača, to je na žalost ostalo samo mrtvo slovo na papiru.
Budući da je tog dana bio i Black Friday – dan velikih popusta, studente je zanimalo kome mogu prijaviti prijevare trgovaca i da li Državni inspektorat regira na prijave.
Ana Knežević
0 Comments