Pisali smo Predsjedniku Vlade RH

tra 26, 2017

Podjelite:

Poštovani potrošači

nedavno je završena javna rasprava o prijedlogu Nacrta Uredbe o komunalnom otpadu i Prijedlog Zakona o komunalnom gospodarstvu.

Sada imate priliku podržati prijedloge udruga potrošača i pokušati se izboriti da ne plaćate kućni otpad kada ga nemate, posebno ako posjedujete nekakvu vikendicu gdje ne boravite trajno, a ovim prijedlogom bi zakonodavac želio da plaćate i kada nemate otpad odnosno kada ne boravite u mjestu. Tako da dva puta plaćate odvoz otpada tamo gdje živite i tamo gdje ne živite.

Žele da plaćamo za kućne ljubimce od ribica do pasa mačaka i pauka.

Zalažemo se za jediničnu cijenu otpada odnosno da platimo kada otpad imamo prema načelu onečišćivač plaća, a oni nam žele naplatiti fiksni trošak koji bi morali mjesečno plaćati i kada ne koristimo usluge odvoza otpada jer ga nemamo.

Uveli bi minimalni fiksni trošak, ali nisu rekli koliki može biti maksimalni ! Hoćemo li mi potrošači financirati nečije megalomanske želje, mramorne zgrade i bijesne automobile?

Predlažu i kažnjavanje ako u našim spremnicima ne bude razvrstan otpad prema pravilima, ali nigdje nisu predvidjeli što napraviti kada netko u naš spremnik donese otpad koji tu ne bi smio biti. Kako zaštititi stanare?

Naše prijedloge možete vidjeti na slijedećoj poveznici:

http://www.huzp.hr/?page_id=135  datum 26.04.2017.

Sada, kada je napokon Visoki upravni sud Republike Hrvatske donio presudu u korist potrošača da se otpad ne smije naplaćivati prema zaduženoj posudi za otpad već prema tome koliko davatelj usluge preuzme otpada bilo prema masi ili volumenu mijenja se zakon odnosno predlaže se Uredba koja će legalizirati postojeće nezakonito stanje.

Podržite naše prijedloge i ne dozvolite donošenje pravnih pravila koja bi diskriminirala potrošače i prema kojima bi se na štetu potrošača  naplaćivao nerad trgovačkih društava.

Ne tražimo od vas da izađete na ulice već da iz svog doma pošaljete predloženi tekst na adrese onih koji o tome odlučuju.

S poštovanjem

tajnik  HUZP-a

Tomislav Lončar

 

predsjednik@vlada.hr, ministar@mzoip.hr ,  odbzak@sabor.hr , klubnz@sabor.hr  , klubhdz@sabor.hr , klubhns@sabor.hr , klubhsu@sabor.hr , klubids@sabor.hr , klubnm@sabor.hr , klubsdss@sabor.hr , huzp@zg.t-com.hr , klubsdp@sabor.hr    , klubsdp@sabor.hr , zic@sabor.hr , klubhrid@sabor.hr , klub.hsls.buz.rusak@sabor.hr , klubmost@sabor.hr , klubsdss-reformisti@sabor.hr  , klubph@sabor.hr , klubzivizid@sabor.hr

 

Poštovani,

podržavam prijedloge Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske i potrošačkih udruga koji su Vam poslani 26.travnja 2017.g.

S poštovanjem

 

_____________________

 

 

 

 

 

Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača obratili su se potrošači koji smatraju da sve rašireniji trend u maloprodajnom sektoru , a to je masovno uvođenje i poticanje korištenja samoposlužnih blagajni , treba nagraditi umanjenjem računa za određeni postotak.

U obrazloženju inicijative se navodi da iako se te blagajne predstavljaju kao moderna pogodnost koja potrošačima štedi vrijeme, one u suštini predstavljaju prebacivanje radnog zadatka sa plaćenog zaposlenika trgovine na neplaćenog kupca. Svaki put kada koriste samposlužnu blagajnu, potrošači obavljaju kompletan posao blagajnika:

  • važu voće i povrće, često uz poteškoće sa pronalaženjem ispravne šifre
  • odabiru i pakiraju kruh i pekarske proizvode – ukucavaju šifre i količinu
  • rješavaju tehničke probleme (neispravan barkod, greške na vagi, autorizacija za kupnju određenih proizvoda)
  • skeniraju svaki pojedini artikl
  • odabiru i uzimaju odgovarajuću vrećicu i stavljaju sve artikle u nju
  • obavljaju transakciju plaćanja.

 Pozivamo stoga potrošače da se u anketi izjasne da li podržavaju ovu inicijativu , pa ćemo slijedom rezultata ankete krenuti u akciju prema trgovcima i njihovim udruženjima.

Podržavate li inicijativu da se računi potrošača na samoposlužnim blagajnama umanje za 5%?

Loading ... Loading ...

Za to vrijeme, trgovački lanci ostvaruju ogromne financijske uštede. Smanjuju broj potrebnih radnika, čime reduciraju troškove plaća i doprinosa. Jedan zaposlenik sada nadzire rad više samoposlužnih blagajni, umjesto da opslužuje samo jednu klasičnu blagajnu. Profiti trgovaca se povećavaju, a operativni trošak smanjuju na račun potrošača.

Potrošači, za svoj uloženi trud i vrijeme ne dobivaju apsolutno nikakvu kompenzaciju. Cijene proizvoda su iste, bez obzira na to hoće li potrošača uslužiti blagajnik ili će taj posao obaviti sam. Time se rad i trud potrošača obezvrjeđuje , te postaju besplatna radna snaga za velike korporacije.

Popust na računu imao bi višestruke pozitivne učinke:

  • Pravedna kompenzacija: Potrošači bi dobili pravednu naknadu za rad koji obavljaju
  • Transparentnost: Trgovci bi jasno pokazali da cijene rad , vrijeme i lojalnost svojih kupaca
  • Stvarna pogodnost: Korištenje samoposlužne blagajne postalo bi stvarna, a ne samo prividna pogodnost.

Predlaže se da se taj popust standardizira primjerice 5% na ukupan iznos računa.

 

Više objava iz ove kategorije…

Ne kupujte lažne lijekove

Ne kupujte lažne lijekove

Na internetskim stranicama stalno se nude krivotvoreni lijekovi , sumnjivog sadržaja i to bez recepta, a cijene se...

0 Comments

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)