Digitalna transformacija, korištenje umjetne inteligencije i strojnog učenja, personalizacija, održivost, poboljšanje logistike i isporuke, promjena uloge fizičkih trgovina, nedostatak radne snage, sigurnost podataka, te zaštita potrošača, bile su glavne teme 36. tradicionalne konferencije za proizvođače i trgovce MAGROS 2024. – Povratak u budućnost, koja se održala u Zagrebu.
U trećem panelu budućnost trgovine – održivost sudjelovala je i predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača – Ana Knežević. Knežević je istaknula da su potrošači marginalizirani i na zadnjem mjestu.
“Stalno pričamo o digitalizaciji i ubrzanom razvoju, no zaboravljamo da smo mala zemlja sa izrazito starom populacijom i s više od milijun i 200 tisuća informatički nepismenih umirovljenika. Na području Hrvatske imamo 4000 naselja bez trgovine i mnogima u ruralnim područjima ugrožen je opstanak i život. Problemi u zaštiti potrošača su višestruki i samo se povećavaju, a ništa se ne rješava. Prema Potrošačkom semaforu Europske komisije iz 2021. godine o informiranosti i educiranosti potrošača i trgovaca, Hrvatska se nalazi na zadnjem mjestu. Porazno je što uz same potrošače, nisu informirani niti trgovci”.
Više informacija o cijeloj konferenciji možete pronaći na web stranici https://suvremena.hr/odrzan-magros-2024/
Foto: HUZP
0 Comments