HEP upozorava: Ne nasjedajte na lažne poruke

HEP upozorava: Ne nasjedajte na lažne poruke

Podjelite:

HEP upozorava potrošače na učestale pokušaje prijevare putem lažnih SMS i e-mail poruka, u kojima se prevaranti lažno predstavljaju kao HEP.

Prijavljene su situacije u kojima su građani zaprimili SMS poruke sljedećeg sadržaja:

Lažne poruke i obavijesti prepoznatljive su po sumnjivom sadržaju i poveznici.

Internetom kruži i e-mail s lažnom porukom u kojoj je potpisan HEP sljedećeg sadržaja:

Društva HEP grupe (HEP Elektra, HEP Opskrba, HEP ODS, HEP Toplinarstvo, HEP Plin) u komunikaciji sa svojim kupcima i korisnicima uvijek navode o kojem je društvu riječ. Nadalje, službena domena Hrvatske elektroprivrede je hep.hr.

U slučaju sumnje na vjerodostojnost poruka, potrebno je obratiti se službama za korisnike društava s kojima su potrošači u ugovornom odnosu, ističu iz HEP-a.

Kao primjere lažnih poruka navode, SMS o neplaćenim računima, traženje potvrde za ažuriranje računa, potvrdu o računu za siguran povrat premije na računu za energiju i slično.

Foto: www.hep.hr

15. ožujak – Svjetski dan prava potrošača  – Pravedan prijelaz na održivi način života

15. ožujak – Svjetski dan prava potrošača – Pravedan prijelaz na održivi način života

Podjelite:

15. ožujka je Svjetski dan prava potrošača (World Consumer Rights Day), koji se u cijelom svijetu obilježava od 1983. godine. Udruge za zaštitu potrošača diljem svijeta koriste taj dan za snažnije poticanje inicijativa osvještavanja i educiranja potrošača.

Consumers International je međunarodni savez potrošača, čiji je član od 2000. godine i Hrvatska udruga za zaštitu potrošača i svake godine na Svjetski dan prava potrošača donosi aktualnu temu, a u 2025. godini tema je:

“Pravedan prijelaz na održivi način života”

Proteklo desetljeće bilo je najtoplije u povijesti mjerenja, a ekstremni vremenski događaji postali su svakodnevna stvarnost u mnogim zemljama, utječući na živote ljudi, pa čak i ugrožavajući njihovu egzistenciju. Gubitak biološke raznolikosti i zagađenje, također su sve veća prijetnja zdravlju planeta i ljudi. Ti izazovi nisu samo okolišni, već i gospodarski i socijalni te da ugrožavaju napredak prema ciljevima održivog razvoja.

Da bismo ostali unutar ekoloških granica planeta, morat ćemo iz temelja promijeniti način na koji jedemo, putujemo, grijemo i hladimo svoje domove, proizvodimo energiju i biramo proizvode i usluge. Međutim, nužno je osigurati da održiviji i zdraviji izbori budu lako dostupni i cjenovno pristupačni potrošačima.

Povećanjem troškova života u posljednjih pet godina mnogim građanima su sve teže priuštive osnovne potrepštine i ostaje im malo prostora za ostalu potrošnju ili promjene načina života koje zahtijevaju dodatne troškove.

U izvješću koje je objavio GlobeScan s podacima od 30.000 potrošača u 31 zemlji, otkriveno je da 94 % potrošača podržava prelazak na održivije stilove života, no više od 80 %  izjavilo je da im je potrebnija snažnija potpora vlade, tvrtki i međunarodnih organizacija.

Pravedan prijelaz na održivi način života je takav koji:

1. Podržava legitimne potrebe potrošača: pristup osnovnim potrebama, kao što su hrana i energija, te zaštita zdravlja i sigurnosti ljudi
2. Čini održive i zdrave izbore dostupnijima i pristupačnijima za sve: umjesto da se teret odgovornosti prebacuje na pojedine potrošače
3. Osigurava da se čuje glas potrošača na svim razinama upravljanja: kao i u tvrtkama, s fokusom na uključivanje i zaštitu ranjivih potrošača s niskim primanjima
4. Prepoznaje da se put do održivog načina života razlikuje u različitim kontekstima: ono što funkcionira u jednom okruženju, možda nije izvedivo u drugom

Što potrošači mogu učiniti?

Ovogodišnja kampanja povodom Svjetskog dana potrošača usredotočit će se na održive stilove života u raznim područjima, uključujući hranu, vodu, energiju, mobilnost, robu široke potrošnje, stanovanje, financije i slobodno vrijeme.

1. Prehrana
• jesti više povrća
• kupovati sezonske namirnice
• kupovati od lokalnih OPG-ova
• nadzorna tijela trebala bi učinkovitije kontrolirati ponudu na tržištu
• ponovno iskoristiti namirnice – smanjiti bacanje hrane
• reducirati kupnju nezdravih pića i slatkiša
• razlikovati „upotrijebiti do“ i „najbolje upotrijebiti do“

2. Voda i energija
• otvoriti slavinu samo kada nam treba voda
• zamijeniti često korištene svjetiljke LED tehnologijom
• kupovati ekonomične kućanske aparate
• prati rublje/suđe kada je jeftina struja
• unutarnje prostore racionalno grijati i hladiti, jer svaki stupanj manje u grijanju ili više u hlađenju znači značajne uštede
• prijeći na obnovljive izvore energije

3. Načela održivog načina života

Do 2050. godine plan EU je klimatska neutralnost – nulta stopa stvaranja otpada i ponovno korištenje svega, umjesto bacanja po principu:
• smanjiti potrošnju
• ponovno iskoristiti
• reciklirati (promijeniti namjenu stvari koja je izgubila svrhu)
• kompostirati

Cilj je maksimalno iskoristiti resurse, smanjiti upotrebu energije, sirovina i prostora za odlaganje otpada, te tako smanjiti negativan utjecaj na okoliš i stvaranje emisije stakleničkih plinova.

4. Putovanja/mobilnost
• više koristiti javni prijevoz
• izbjegavati vožnju automobilom u gradska središta (parkirati na periferiji)
• na kraće rute putovati biciklom

5. Roba široke potrošnje
• pratiti akcije i kataloge
• kupovati koliko nam treba – ići sa popisom u kupnju
• pratiti troškove i planirati budžet
• izbjegavati nepotrebna pakiranja koja ne doprinose funkcionalnosti proizvoda

6. Financije i slobodno vrijeme
• planirati kućni budžet
• uvesti pravilo 50-30-20 koji dijeli prihod na tri kategorije: fiksni troškovi, 30 % želje i aktivnosti u slobodno vrijeme, 20 % štednja ili ulaganja

Promjena nije jednostavna, ali trebamo cijeniti i male korake i radnje koje nam omogućuju da dugoročno uspostavimo svijet pogodan za život i ekološki prihvatljiviji, kako nama i tako i budućim generacijama.

Učimo se živjeti održivo i uključimo se u promjene!

 

 

Steknite certifikat i prijavite se na besplatnu online edukaciju

Steknite certifikat i prijavite se na besplatnu online edukaciju

Podjelite:

U Europskoj uniji mikro, mali i srednji poduzetnici čine 98% svih poduzetnika. Kako bi im se u vrijeme rastuće konkurentnosti i puno propisa olakšalo poslovanje te omogućilo njegovo proširenje na jedinstvenom tržištu EU posebno u području e-trgovine, Europski parlament je zajedno sa Europskom komisijom i europskim poduzetničkim i potrošačkim asocijacijama osmislio projekt pod nazivom ”Edukacija malih i srednjih poduzetnika iz prava potrošača u digitalnom dobu” i sloganom “Spremni za prava potrošača” (Consumer Law Ready).

U svakoj državi članici organiziraju se dva treninga: trening za trenere te trening za male i srednje poduzetnike. Trening za lokalne trenere, jedini takav u Hrvatskoj, održava se u suradnji sa Obrtničkom komorom Zagreb, Unijom potrošača Hrvatske, Društvom Potrošač i Hrvatskom udrugom za zaštitu potrošača. Financiran je od strane projekta te je za polaznike besplatan, a održat će se online, u četvrtak, 27. veljače 2025. godine od 9.00 do 15.00 sati putem aplikacije MS Teams.

Namijenjen je stručnjacima iz komorskog sustava obrtničkih komora, članovima komisija za provođenje majstorskih ispita, stručnjacima iz područja strukovnog obrazovanja, stručnjacima za potrošačko pravo iz područja potrošača i drugim osobama koje daju savjete malim poduzetnicima u vezi njihovog poslovanja (npr. zaposlenicima ureda za gospodarstvo na razini jedinica lokalne uprave i samouprave).

Polaznici treninga dobivaju posebne priručnike za lokalne trenere, promotivni materijal za organizaciju svog treninga, pristup stranici projekta te mogućnost uključivanja u europsku mrežu lokalnih CLR trenera.

Na treningu polaznici će steći posebna znanja i vještine za edukaciju obrtnika i drugih malih poduzetnika iz područja europskog i nacionalnog potrošačkog prava, naučiti kako im približili alate za unapređenje pravila struke u digitalnom dobu i kako usvojiti europska pravila za proširenje poslovanja na tržište EU.

Po uspješno završenom treningu stječu i status certificiranog lokalnog CLR trenera koji omogućava suradnju sa drugim lokalnim trenerima u državama članicama EU, kroz EU CLR mrežu trenera.

Program treninga uz vještine poučavanja odraslih obuhvaća sljedeće module:

Modul 1. Što zakon kaže o zahtjevu za predugovorno informiranje?

Modul 2. Pravo potrošača na odustajanje od ugovora (8, 14, 30 dana ili?)

Modul 3. Prava potrošača i jamstva (zakonsko i komercijalno jamstvo)

Modul 4. Koje odredbe u ugovoru su nepoštene, a što je nepoštena poslovna praksa?

Modul 5. Alternativno rješavanje sporova u RH i EU i online rješavanje sporova

Projekt se provodi od 2017. godine po istim načelima i sa istim sadržajem u svim državama Europske unije, u sklopu projekta od strane certificiranog nacionalnog trenera, stručnjaka za potrošačko pravo. Do sada je u Hrvatskoj edukaciju prošlo više od 200 polaznika iz redova malih i srednjih poduzetnika, kao i zaposlenici udruga poduzetnika te udruga potrošača.

Certificirani nacionalni trener za Hrvatsku je Suzana Kolesar, dr. iur. sa više od 20 godina iskustva na području zaštite potrošača te bogatim iskustvom u održavanju edukacija iz raznih područja.

O samom treningu možete pročitati na web stranici: Main Portal | Consumer Law Ready, a dodatne informacije mogu se dobiti upitom na e-mail: consumerlawready.kolesar@gmail.com. 

 

 

 

Trgovcima obavezno isticanje vizualne oznake ograničena cijena

Trgovcima obavezno isticanje vizualne oznake ograničena cijena

Podjelite:

U petak, 7. veljače 2025. godine na snagu je stupila Odluka Vlade RH o izravnim mjerama kontrole cijena određenih proizvoda i određenih kategorija proizvoda u trgovini na malo, kojom je utvrđena lista 70 proizvoda s ograničenim cijenama.

Sukladno točki VII. ove Odluke, trgovci su dužni: 

– na ulazu u prodajni objekt ili na drugom za potrošače vidljivom mjestu unutar prodajnog objekta i na mrežnoj stranici, ako je uspostavljena, jasno, vidljivo i čitljivo istaknuti plakat koji sadrži minimalno:
1. vizualnu identifikacijsku oznaku iz podstavka 1. ove točke, i
2. popis artikala s pripadajućom maloprodajnom cijenom
– u prodajnom objektu većem od 400 m² prodajnog prostora osigurati zasebne dijelove za prodaju artikala iz točke III. ove Odluke i po najmanje jednu vrstu artikla od svakog proizvoda iz točke II. ove Odluke, sukladno propisima o hrani i predmetima opće uporabe.

Ministarstvo gospodarstvo poslalo nam je upute kako izgleda pravilno označavanje proizvoda s ograničenom cijenom, odnosno što je ispravno isticanje, a što nije. Više možete vidjeti OVDJE: Plakati ograničene cijene cijene. 

Sve uočene nepravilnosti kod isticanja proizvoda, potrošači mogu prijaviti Državnom inspektoratu:

Web i foto izvor: Ministarstvo gospodarstva

HNB upozorava na pokušaje prijevare

HNB upozorava na pokušaje prijevare

Podjelite:

Hrvatska narodna banka (HNB) upozorava na prijevare nepoznatih osoba koje se predstavljaju kao zaposlenici HNB-a i raspituju se o primanjima građana te nude da će za njih obaviti razmjenu kuna u eure. Također, građani su prijavili i telefonske pozive u kojima ih navodni zaposlenici HNB-a pozivaju da provjere datum izdavanja euronovčanica te upozoravaju da ih treba zamijeniti ako su izdane prije 2020. godine, navode iz HNB-a. 

Hrvatska narodna banka ne obavlja zamjenu gotovog novca na način da njezini zaposlenici zovu telefonski građane radi provjere podataka ili da ih posjećuju u njihovim domovima i zamjenjuju novčanice.

Stoga upozoravaju građane da se radi o prijevarama, najčešće usmjerenima prema populaciji starije životne dobi. Radi sprječavanja ovakvog oblika prijevara pozivaju građane na oprez te da navedene slučajeve svakako prijave Ministarstvu unutarnjih poslova Republike Hrvatske.

Sve euronovčanice u optjecaju važeće su sredstvo plaćanja i nema zamjene nekih starijih novčanica s novima. Također, građani koji još nisu zamijenili kune za eure mogu se upoznati s detaljnim opisom postupka zamjene na službenoj internetskoj stranici Hrvatske narodne banke, a za sve dodatne upite mogu se javiti i putem e-mail adrese: info@hnb.hr.

Web izvor: www.hnb.hr; Foto: Pixabay

 

Prvi bojkot trgovina u Hrvatskoj održan 2008. godine

Prvi bojkot trgovina u Hrvatskoj održan 2008. godine

Podjelite:

Prvi jednotjedni bojkot trgovina zbog visokih cijena prehrambenih proizvoda održan je od četvrtka, 7. do četvrtka, 14. veljače 2008. godine u organizaciji Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske.

Savez udruga koji su činile: Hrvatska udruga za zaštitu potrošača Zagreb, Slavonski Brod i Samobor, Dalmatinski potrošač Split, Dubrovački potrošač, Šibenski potrošač, Zadarski potrošač i UZP komunalne djelatnosti iz Solina, apelirali su na potrošače da budu solidarni i pokažu bunt prema svemu što se događa na tržištu i da kupuju samo osnovne namirnice.

Više iz arhive pogledajte i pročitajte na OVOM LINKU: Prvi-bojkot-07-do-15-02-2008-

 

 

Podnošenje prigovora Povjerenstvu za reklamacije potrošača

Podnošenje prigovora Povjerenstvu za reklamacije potrošača

Podjelite:

Dobili ste veliki iznos računa za vodu, struju ili plin i niste sigurni kome se obratiti? U tom slučaju potrošač u pisanom obliku može podnijeti reklamaciju pružatelju javne usluge koju koristi sukladno odredbama članka 10. Zakona o zaštiti potrošača (NN 19/2022).

Sukladno odredbama Zakona o zaštiti potrošača javne usluge su sljedeće: distribucija električne energije, distribucija prirodnog plina, distribucija toplinske energije, elektroničke komunikacijske usluge, javna vodoopskrba i javna odvodnja, opskrba plinom u javnoj usluzi, obavljanje dimnjačarskih poslova, opskrba električnom energijom u univerzalnoj usluzi,  poštanske usluge, prijevoz putnika u javnom prometu, sakupljanje komunalnog otpada, usluge parkiranja na uređenim javnim površinama i u javnim garažama.

Na računima davatelja usluga moraju biti istaknute i informacije za potrošače: kome, kada i na koji način se može podnijeti prigovor tj. reklamacija.

U prigovoru je potrebno navesti podatke s računa: ime i prezime korisnika usluge, adresu mjernog mjesta, OIB, šifru kupca/broj objekta ili mjerno mjesto/serijski broj, te kratki opis prigovora. Nakon što je zaprimio odgovor pružatelja javne usluge na pisani prigovor ili ako nije zaprimio odgovor u propisanom roku od 15 dana, potrošač može podnijeti pisani prigovor Povjerenstvu za reklamacije potrošača.

Povjerenstvo za reklamacije potrošača predstavlja tijelo pri društvu davatelju usluga koje rješava reklamacije potrošača vezane uz javne usluge u drugom stupnju, a članovi su pored predstavnika davatelja usluga i predstavnici udruga za zaštitu potrošača.

Potrošači povjerenstvu mogu uputiti reklamacije na: račun za pružanje javne usluge, na kakvoću pružene javne usluge, zbog ne pružanja ili nepotpunog pružanja javne usluge i ostale reklamacije vezane uz pružanje javne usluge od strane društva i/ili povezanog društva.

Povjerenstvu za reklamacije može se podnijeti prijava putem e-maila, pisanim putem ili predajom u poslovnim prostorijama društva, a rok za odgovor na zaprimljeni prigovor je 30 dana.                               

Na računima davatelja usluga moraju biti istaknute i informacije za potrošače: kome, kada i na koji način se može podnijeti prigovor tj. reklamacija.

Ako Povjerenstvo ne odgovori u roku od 30 dana ili je potrošač dobio odgovor kojim nije zadovoljan može uputiti prijavu Državnom inspektoratu: osobno/pisanim putem (Državni inspektorat RH, Šubićeva 29, 10 000 Zagreb), putem maila: pisarnica.dirh@dirh.hr ili putem online obrasca: Državni inspektorat Republike Hrvatske – Podnošenje prijava.

Člankom 142. st. 1. Zakona o zaštiti potrošača određeno je da će inspektor uzeti u obzir prijavu tek nakon što je potrošač iscrpio mogućnost pisanja prigovora društvu i povjerenstvu. Prijava Državnom inspektoratu mora sadržavati: ime, prezime i adresu potrošača, točne podatke o trgovcu i činjenice zbog kojih je pravo povrijeđeno, pisani prigovor trgovcu i odgovor trgovca (ako je odgovorio), prigovor povjerenstvu i odgovor (ako je stigao), te datum i potpis potrošača.

Postupak rješavanja prigovora – treći stupanj

Kod elektroničkih komunikacijskih usluga (teleoperatori), poštanskih usluga i željezničkog prometa, postoji i treći stupanj na koji se potrošači mogu žaliti, a to je HAKOM (Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti). Prigovor se može poslati poštom na adresu: Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti, Ulica Roberta Frangeša-Mihanovića 9, 10110 Zagreb ili putem aplikacije e-žalbe: HAKOM Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti – e-Žalbe. Rok za odgovor je 60 dana.

Za opskrbu električnom energijom i plinom, u trećem stupnju nadležna je HERA (Hrvatska energetska regulatorna agencija).  Potrošači se mogu obratiti na adresu: Hrvatska energetska regulatorna agencija, Ulica grada Vukovara 14, 10000 Zagreb, osobno: uredovno radno vrijeme urudžbenog zapisnika za rad sa strankama: ponedjeljak, utorak, srijeda i petak od 10.00-12.00 sati i četvrtak od 14.00-16.00 sati. Izvan uredovnog radnog vremena stranke se primaju samo uz prethodnu najavu). Prigovor se može podnijeti i na e-mail: hera@hera.hr.

Za banke i osiguravajuća društva nema povjerenstva, već se potrošači mogu žaliti HNB-u (Hrvatskoj narodnoj banci) i HANFI (Hrvatskoj agenciji za nadzor financijskih usluga).

Kontakt HNB-a: Pisarnica HNB-a nalazi se u Ulici Franje Račkoga 3, 10 000 Zagreb, a radno vrijeme pisarnice za stranke je od ponedjeljka do petka od 8.30 do 15.30 sati. Za korisničke informacije i probleme, potrošači se mogu obratiti i na e-mail: zastita.potrosaca@hnb.hr.

HANFU (Hrvatsku agenciju za nadzor financijskih usluga), potrošači mogu kontaktirati na adresu: HANFAUlica Franje Račkoga 6, 10000 Zagreb, osobno: radno vrijeme pisarnice je od ponedjeljka do petka od 9.00-14.00 sati, putem maila: pisarnica@hanfa.hr ili putem online obrasca: HANFA – Kontakt.

 *Autorska prava na objavljeni sadržaj polaže HUZP. Preuzimanje teksta i/ili izjava iz ovog teksta dopušteno je isključivo uz navođenje HUZP kao izvora uz direktnu poveznicu na izvorni sadržaj na www.huzp.hr.

 Web izvor: Zakon o zaštiti potrošača (NN 19/2022); Foto: Pixabay, ZET

 

 

 

 

 

Novi zakon o upravljanju i održavanju zgrada

Novi zakon o upravljanju i održavanju zgrada

Podjelite:

Zakon o upravljanju i održavanju zgrada (NN 152/24), koji je 1. siječnja 2025. godine stupio na snagu, trebao bi bolje urediti upravljanje i održavanje višestambenih, stambeno-poslovnih i poslovnih zgrada, te definirati uloge upravitelja i predstavnika suvlasnika, kao i zajedničke dijelove zgrade.

Objavljujemo Vam članak s portala www.zgradonačelnik.hr (Komentari i mišljenja – Može li Zakon o upravljanju i održavanju zgrada promijeniti mentalitet suvlasnika? – Zgradonačelnik.hr), u kojem možete detaljnije pročitati informacije iz dosadašnje prakse, ali i što donosi novi zakon.

Web izvor: www.zgradonačelnik.hr; Foto: Pixabay

 

Oprez kod kupnje proizvoda: Provjerite što je dodatno jamstvo

Oprez kod kupnje proizvoda: Provjerite što je dodatno jamstvo

Podjelite:

Kupili ste proizvod s jamstvom (garancijom) od dvije godine i s tzv. produženim jamstvom od tri godine. Nakon isteka dvogodišnjeg osnovnog jamstva, proizvod vam se pokvario, a reklamacija je odbijena jer je trogodišnje jamstvo isteklo.

Trgovci u pravilu izdaju jamstva na rok od jedne do pet godina, pri čemu skuplja roba obično ima duže jamstvo. Za složenije proizvode (bijela tehnika, automobili i sl.) ponekad se nudi mogućnost produženog jamstva. Tu uslugu nude treća društva koja nisu prodavatelj, ni proizvođač tih uređaja, kao ni licencirana društva za osiguranje, te se ona često pogrešno smatra tvorničkim jamstvom ili financijskom uslugom osiguranja. Osnovno obilježje usluge produženog jamstva jest da kupac robe uplati određeni iznos kako bi dobio dodatno jamstvo nakon isteka trgovačkog/proizvođačkog jamstva, a koje je po opsegu jednako ili šire od njega.

Uslugu je potrebno razlikovati od usluge jamstva koje može nuditi sam proizvođač ili prodavač određene robe, a kojim se osigurava popravak ili zamjena proizvoda u jamstvenom roku u slučaju postojanja nedostataka na  uređaju, odnosno kada uređaj ne zadovoljava specifikacije ili druge zahtjeve iz ugovora, o čemu smo već pisali u tekstu objavljenom na našoj web stranici.

U takvim slučajevima prilikom kupnje trebate se dobro informirati i proučiti što pokriva produženo jamstvo, kako se ostvaruje, te koliko su pouzdana društva koja nude jamstva. Imamo iskustva da potrošači teško ostvaruju svoja prava, jer su društva koja nude jamstva često u financijskim problemima, stoga dobro provjerite prije nego kupite dodatno jamstvo.

Trgovci moraju uzeti u obzir da produženo jamstvo kupac mora sam produžiti registracijom na internetskoj stranici proizvođača ili putem aplikacije, obično u roku od 30 dana od dana kupnje uređaja, što dobar dio starijih potrošača nije u mogućnosti.

Trgovci bi također trebali upozoravati kupce kako i do kada treba aktivirati produženo jamstvo, jer se često događa da potrošači to ne znaju, pa onda i izgube prava iz tog jamstva, iako su ga kupili u vjeri da imaju produženu zaštitu u slučaju kvara uređaja.

*Autorska prava na objavljeni sadržaj polaže HUZP. Preuzimanje teksta i/ili izjava iz ovog teksta dopušteno je isključivo uz navođenje HUZP kao izvora uz direktnu poveznicu na izvorni sadržaj na www.huzp.hr.

Foto: Pixabay

 

 

 

 

 

 

 

Do kraja 2029. svima nova pametna brojila za struju

Do kraja 2029. svima nova pametna brojila za struju

Podjelite:

Do kraja 2029. godine HEP će u svim kućanstvima u zemlji ugraditi pametna brojila za struju, koja će omogućiti očitavanje brojila na daljinu, a rezultat je jednostavnije i učinkovitije očitavanje struje, te u konačnici veća ušteda na računima.

Osim što treba omogućiti pristup brojilu kojeg treba zamijeniti, vlasnik nekretnine nema nikakvih drugih obveza po pitanju zamjene brojila. Postupak zamjene brojila traje desetak minuta, a trošak nabave i ugradnje samog brojila u potpunosti snosi HEP ODS, odnosno potrošači nemaju nikakve troškove. 

Brojila će se očitavati mjesečno, a potrošači će umjesto računa utemeljenih na procjeni, šestomjesečnih obračuna i akontacija svakog mjeseca dobivati račun za stvarno potrošenu električnu energiju u prethodnom mjesecu.

Nema razlike između zamjene električnih brojila u obiteljskoj kući ili višestambenoj zgradi. Nova električna brojila imaju životni vijek od 16 godina, ugrađuju se zasebno za svako mjernoj mjesto (stan/kuću), prema planu zamjene svakog pojedinačnog brojila koji je kreiran na temelju kriterija poput: isteka životnog vijeka ili tehnološke zastarjelost uređaja, isteka zakonskog roka ovjere uređaja, nedostupnost (otežanom pristupu) obračunskog mjernog mjesta i slično, piše portal Bauštela. 

Na području cijele Hrvatske do 31. prosinca 2024. godine u Hrvatskoj su ugrađena ukupno 946.623 napredna mjerna uređaja, čime je opremljeno oko 36% svih mjernih mjesta.

Više informacija možete pročitati na linkovima:

  1. HEP mijenja električna brojila u svim kućanstvima
  2. Obavezna zamjena električnih brojila za sve: Što trebate znati kada vam HEP-ovci pokucaju na vrata
  3. Velika promjena iz HEP-a: Svima stižu pametna brojila, a evo što će to značiti za račune – Večernji.hr

Foto: Pixabay 

 

 

 

 

Skip to content