Naknada za pravo puta

lis 28, 2019

Podjelite:

Tražili ste od davatelja javnih usluga  naknadu za pravo puta , možda će vam koristiti slijedeće informacije:

Ponuditi  će vam ugovor kojim bi vi kao vlasnik zemljišta preuzeli mnoge obaveze i mišljenja smo da niste tim ugovorom u ravnopravnom odnosu pa bi bilo dobro tražiti da se promijeni sve što smatrate spornim.

Prema predloženom ugovoru koji su nam dostavili potrošači  slijedi da bi stvarni vlasnik  nekretnine bio kriv (te bi za to trebao i odgovarati)  ako primjerice susjed tuži davatelja usluge jer on misli da je zemlja kojom bi se davatelj usluge koristio susjedova.

Ugovor se  zaključuje na neodređeno vrijeme bez mogućnosti dopune ili aneksa prema budućim situacijama (povećanju naknade). Davatelj usluge bi trebao platiti sve naknade oko potpisa ugovora i upisa u zemljišne knjige, ali nigdje ne piše tko snosi naknade brisanja tih upisa po prekidu ugovora.

Ugovorom se dozvoljava da se davatelju usluge  da prenese svoje ovlasti na treće osobe bez ikakvih prava i znanja samog vlasnika nekretnine.

Posve je krajne neprihvatljivo da takav ugovor ima klauzulu tajnosti, što odmah baca sumnju na nezakonitost, jer se vjerojatno tu ne radi o državnim tajnama.

Na kraju krajeva pitamo se i uopće tko je onda stvarni vlasnik nekretnina?

Predloženim Ugovorom vlasnik bi se  trebao obvezati da će i dodatno nadoknaditi  svu moguću štetu na imovini, ako tu štetu prouzroče neke treće osobe.

Iz Zakona o energiji slijedi da vlasnik nekretnine ima pravo na naknadu, odnosno naknadu štete prema općim propisima, a Pravilnikom o potvrdi i naknadi za pravo puta propisuje se tek postupak izdavanja potvrde o pravu puta, izračun i visina naknade, način plaćanja naknade te oblik i sadržaj obrasca potvrde o pravu puta za kabelsku kanalizaciju, elektroničke komunikacijske vodove koji se postavljaju izvan kabelske kanalizacije i stupove nadzemne komunikacijske mreže.

Na kraju podsjećamo da  svaki vlasnik nekretnine prema Zakonu o energiji  ima pravo na pravičnu novčanu naknadu za pravo puta za telekomunikacijsku infrastrukturu, kao i infrastrukturu u vlasništvu distributera energije (struja, plin, telekomunikacije) koja se nalazi nekretnini bilo kojeg vlasnika.

Da vam se ne bi dogodilo da postanete podstanar na vlastitoj nekretnini, te da davatelju usluge i ostalim vlasnicima inrastrukture za distribuciju energije odgovarate za sve moguće što će se možda dogoditi njegovoj infrastrukturi, a koju je isti postavio na vašoj nekretnini PAZITE ŠTO, KOME, KADA i KAKO potpisujete, odnosno na što se obvezujete svojim potpisom.

Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača obratili su se potrošači koji smatraju da sve rašireniji trend u maloprodajnom sektoru , a to je masovno uvođenje i poticanje korištenja samoposlužnih blagajni , treba nagraditi umanjenjem računa za određeni postotak.

U obrazloženju inicijative se navodi da iako se te blagajne predstavljaju kao moderna pogodnost koja potrošačima štedi vrijeme, one u suštini predstavljaju prebacivanje radnog zadatka sa plaćenog zaposlenika trgovine na neplaćenog kupca. Svaki put kada koriste samposlužnu blagajnu, potrošači obavljaju kompletan posao blagajnika:

  • važu voće i povrće, često uz poteškoće sa pronalaženjem ispravne šifre
  • odabiru i pakiraju kruh i pekarske proizvode – ukucavaju šifre i količinu
  • rješavaju tehničke probleme (neispravan barkod, greške na vagi, autorizacija za kupnju određenih proizvoda)
  • skeniraju svaki pojedini artikl
  • odabiru i uzimaju odgovarajuću vrećicu i stavljaju sve artikle u nju
  • obavljaju transakciju plaćanja.

 Pozivamo stoga potrošače da se u anketi izjasne da li podržavaju ovu inicijativu , pa ćemo slijedom rezultata ankete krenuti u akciju prema trgovcima i njihovim udruženjima.

Podržavate li inicijativu da se računi potrošača na samoposlužnim blagajnama umanje za 5%?

Loading ... Loading ...

Za to vrijeme, trgovački lanci ostvaruju ogromne financijske uštede. Smanjuju broj potrebnih radnika, čime reduciraju troškove plaća i doprinosa. Jedan zaposlenik sada nadzire rad više samoposlužnih blagajni, umjesto da opslužuje samo jednu klasičnu blagajnu. Profiti trgovaca se povećavaju, a operativni trošak smanjuju na račun potrošača.

Potrošači, za svoj uloženi trud i vrijeme ne dobivaju apsolutno nikakvu kompenzaciju. Cijene proizvoda su iste, bez obzira na to hoće li potrošača uslužiti blagajnik ili će taj posao obaviti sam. Time se rad i trud potrošača obezvrjeđuje , te postaju besplatna radna snaga za velike korporacije.

Popust na računu imao bi višestruke pozitivne učinke:

  • Pravedna kompenzacija: Potrošači bi dobili pravednu naknadu za rad koji obavljaju
  • Transparentnost: Trgovci bi jasno pokazali da cijene rad , vrijeme i lojalnost svojih kupaca
  • Stvarna pogodnost: Korištenje samoposlužne blagajne postalo bi stvarna, a ne samo prividna pogodnost.

Predlaže se da se taj popust standardizira primjerice 5% na ukupan iznos računa.

 

Više objava iz ove kategorije…

Ne kupujte lažne lijekove

Ne kupujte lažne lijekove

Na internetskim stranicama stalno se nude krivotvoreni lijekovi , sumnjivog sadržaja i to bez recepta, a cijene se...

0 Comments

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)