Svakog dana susrećemo se sa upitima potrošača da li mogu nešto što su kupili vratiti u trgovinu i dobiti povrat novca. Iako se neki potrošači predomisle 5 minuta nakon kupnje i vrate se u trgovinu u želji da vrate proizvod, na žalost ne uspijevaju, a odgovor je da to nije poslovna politika trgovine. Razočarani potrošači onda zovu nas i provjeravaju kakva su im zapravo prava u ovakvim slučajevima.
Niti jedan zakon nije obvezao trgovce da moraju od potrošača preuzeti nazad kupljeni proizvod i potrošaču vratiti novac ili zamijeniti za nešto drugo. To je prepušteno dobroj volji i dobroj poslovnoj praksi trgovaca, pa neki to rade – neki vraćaju novac, neki daju vrijednosne bonove za kupnju kod njih, a neki mijenjaju za neki drugi proizvod. Različite su prakse i u vremenskim intervalima u kojima se roba može vratiti – negdje je to 7 dana, negdje 14 dana, a negdje i 30 dana.
Kako bi izbjegli neugodna iznenađenja ako se odluče vratiti proizvod, potrošači bi se trebali prije kupnje informirati o mogućnostima vraćanja ili zamjene, a trgovci bi trebali takve informacije jasno i vidljivo istaknuti na prodajnom mjestu, jer potrošači imaju pravo na informaciju, što neki naši trgovci zanemaruju.




Poštovani,
U dućanu dječje odjece kupljen je poklon. Na računu piše da su zamjena i povrat mogući u roku 100 dana na svim prodajnim mjestima. Međutim, radnice u dućanu nisu htjele napravit povrat nego samo zamjenu. Koj su moj prava?
Poštovani,
u principu trgovac ne mora vratiti novac, ali bi prema dobrim trgovačkim običajima trebao zamijeniti proizvod.
U konkretnom slučaju ako je na računu napisano da vraćaju novac onda ga trebaju vratiti jer je to inače zavaravanje potrošača.
Možda Vi ne bi kupili proizvod ako ne bi imali pravo povrata.
Tajnik
Kupio sam u Toyota trgovini dio za koji se uspostavilo da mi ne treba(to mi je rekao auto električara). Da li ga mogu vratiti uz predočenje računa i dobiti povrat novca!?
Poštovani,
trgovac ne mora vratiti novac ali po dobrim trgovačkim običajima trebao bi omogućiti zamjenu za nešto drugo