Može li se ispravan proizvod vratiti trgovcu i dobiti povrat novca?

Objavio Ana Knežević

Predsjednica udruge

svi 23, 2023

Podjelite:

Svakog dana susrećemo se sa upitima potrošača da li mogu nešto što su kupili vratiti u trgovinu i dobiti povrat novca. Iako se neki potrošači predomisle 5 minuta nakon kupnje i vrate se u trgovinu u želji da vrate proizvod, na žalost ne uspijevaju, a odgovor je da to nije poslovna politika trgovine. Razočarani potrošači onda zovu nas i provjeravaju kakva su im zapravo prava u ovakvim slučajevima.

Niti jedan zakon nije obvezao trgovce da moraju od potrošača preuzeti nazad kupljeni proizvod i potrošaču vratiti novac ili zamijeniti za nešto drugo. To je prepušteno dobroj volji i dobroj poslovnoj praksi trgovaca, pa neki to rade – neki vraćaju novac, neki daju vrijednosne bonove za kupnju kod njih, a neki mijenjaju za neki drugi proizvod. Različite su prakse i u vremenskim intervalima u kojima se roba može vratiti – negdje je to 7 dana, negdje 14 dana, a negdje i 30 dana.

Kako bi izbjegli neugodna iznenađenja ako se odluče vratiti proizvod, potrošači bi se trebali prije kupnje informirati o mogućnostima vraćanja ili zamjene, a trgovci bi trebali takve informacije jasno i vidljivo istaknuti na prodajnom mjestu, jer potrošači imaju pravo na informaciju, što neki naši trgovci zanemaruju.

Više objava iz ove kategorije…

Ukidaju li se fizički tokeni?

Ukidaju li se fizički tokeni?

Već duže vremena Zagrebačka banka obavještava svoje klijente da od 15. veljače 2024. neće biti moguće koristiti...

1 Comment

  1. Tihomir Kičinbači

    Kada se ukinula obaveza trgovaca da ne moraju vratiti novac za proizvod koji je ispravan i želi se vratiti a nemaju zamjenski proizvod u trgovini.
    Nego to zavisi o dobroj volji prodavača te nude poklon bonove i uvjetuju kupnju u svojoj trgovini, a npr. u drugoj se može kupiti odgovarajući proizvod ali se ne može od njih dobiti novac. Prije je bila zakonom uređeno da moraju vratiti u roku 14 dana novac čak bez obrazloženja kupca zašto ga vračaju. Sada se mogu igrati sa kupcima kako žele. Ovo se tiće HG SPOT- a u dubravi gdje sam kupiio mobitel za suprugu u staračkom domu na “slajd ” otvaranje misleči da se tim činom odma može telefonirati ali nema čak ni opcija u meniu provjerio prodavač. Zatražio sam drugi preklopni koji to ima ali ga nemaju u trgovini, već ga naručuju i skuplji je a ja moram čekati. Supruga mi ima vaskularni parkinsonizam i kad stisne prekid slušalice to drži i često joj se ugasi mobitel. Sve sam to objasnio trgovcu ali nemaju sučuti u drugoj trgovini postoji odgovarajući mobitel koji sam mogao dobiti odmah. Niti služba za reklamacije nema obzira, tako da HG SPOT NE PREPORUČAM NIKOME

    Reply

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Skip to content