Svakog dana susrećemo se sa upitima potrošača da li mogu nešto što su kupili vratiti u trgovinu i dobiti povrat novca. Iako se neki potrošači predomisle 5 minuta nakon kupnje i vrate se u trgovinu u želji da vrate proizvod, na žalost ne uspijevaju, a odgovor je da to nije poslovna politika trgovine. Razočarani potrošači onda zovu nas i provjeravaju kakva su im zapravo prava u ovakvim slučajevima.
Niti jedan zakon nije obvezao trgovce da moraju od potrošača preuzeti nazad kupljeni proizvod i potrošaču vratiti novac ili zamijeniti za nešto drugo. To je prepušteno dobroj volji i dobroj poslovnoj praksi trgovaca, pa neki to rade – neki vraćaju novac, neki daju vrijednosne bonove za kupnju kod njih, a neki mijenjaju za neki drugi proizvod. Različite su prakse i u vremenskim intervalima u kojima se roba može vratiti – negdje je to 7 dana, negdje 14 dana, a negdje i 30 dana.
Kako bi izbjegli neugodna iznenađenja ako se odluče vratiti proizvod, potrošači bi se trebali prije kupnje informirati o mogućnostima vraćanja ili zamjene, a trgovci bi trebali takve informacije jasno i vidljivo istaknuti na prodajnom mjestu, jer potrošači imaju pravo na informaciju, što neki naši trgovci zanemaruju.
Kupio sam u Toyota trgovini dio za koji se uspostavilo da mi ne treba(to mi je rekao auto električara). Da li ga mogu vratiti uz predočenje računa i dobiti povrat novca!?
Poštovani,
trgovac ne mora vratiti novac ali po dobrim trgovačkim običajima trebao bi omogućiti zamjenu za nešto drugo