Može li se ispravan proizvod vratiti trgovcu i dobiti povrat novca?

Objavio Ana Knežević

Predsjednica udruge

svi 23, 2023

Podjelite:

Svakog dana susrećemo se sa upitima potrošača da li mogu nešto što su kupili vratiti u trgovinu i dobiti povrat novca. Iako se neki potrošači predomisle 5 minuta nakon kupnje i vrate se u trgovinu u želji da vrate proizvod, na žalost ne uspijevaju, a odgovor je da to nije poslovna politika trgovine. Razočarani potrošači onda zovu nas i provjeravaju kakva su im zapravo prava u ovakvim slučajevima.

Niti jedan zakon nije obvezao trgovce da moraju od potrošača preuzeti nazad kupljeni proizvod i potrošaču vratiti novac ili zamijeniti za nešto drugo. To je prepušteno dobroj volji i dobroj poslovnoj praksi trgovaca, pa neki to rade – neki vraćaju novac, neki daju vrijednosne bonove za kupnju kod njih, a neki mijenjaju za neki drugi proizvod. Različite su prakse i u vremenskim intervalima u kojima se roba može vratiti – negdje je to 7 dana, negdje 14 dana, a negdje i 30 dana.

Kako bi izbjegli neugodna iznenađenja ako se odluče vratiti proizvod, potrošači bi se trebali prije kupnje informirati o mogućnostima vraćanja ili zamjene, a trgovci bi trebali takve informacije jasno i vidljivo istaknuti na prodajnom mjestu, jer potrošači imaju pravo na informaciju, što neki naši trgovci zanemaruju.

Više objava iz ove kategorije…

2 komentara

  1. Velimir Gajšak

    Kupio sam u Toyota trgovini dio za koji se uspostavilo da mi ne treba(to mi je rekao auto električara). Da li ga mogu vratiti uz predočenje računa i dobiti povrat novca!?

    Reply
    • Tomislav Lončar

      Poštovani,

      trgovac ne mora vratiti novac ali po dobrim trgovačkim običajima trebao bi omogućiti zamjenu za nešto drugo

      Reply

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Skip to content