Koraci za podnošenje prigovora trgovcu

Objavio Ana

lip 12, 2024

Podjelite:

Puno potrošača nam se obraća svakog dana i traže savjet oko upućivanja prigovora trgovcu, stoga ovdje objavljujemo što je sve potrebno učiniti u zaštiti potrošačkih prava.

Kada se na kupljenoj robi otkrije ili pokaže nedostatak (ili kvar) potrošači imaju pravo, dvije godine od dana kupnje, uputiti prigovor (reklamaciju) trgovcu kod kojega su to kupili. Prigovor se uvijek upućuje u pisanom obliku.

U slučaju kada roba koju ste kupili ima nedostatak, a vi ste o tome na vrijeme obavijestili trgovca, možete, po svom izboru, tražiti popravak stvari, zamjenu za novi proizvod ili sniženje cijene. Ako ste zatražili popravak stvari ili zamjenu, a to nije moguće ili nije omogućeno u razumnom roku, možete zahtijevati sniženje cijene stvari ili povrat novca (raskid ugovora). (članci 410.-412. Zakona o obveznim odnosima).

Trgovci su dužni omogućiti podnošenje prigovora osobno, putem pošte ili elektroničke pošte. Obrazac za pisani prigovor možete preuzeti OVDJE – Pisani prigovor trgovcu. 

Obrazac za pisani prigovor objavljen je i na portalu Ministarstva gospodarstva – Sve za potrošače – www.szp.hr, na kojem možete pročitati više o pravima potrošača i kako ih ostvariti.

Na prigovore trgovci moraju odgovoriti najkasnije u roku od 15 dana od dana kada su zaprimili prigovor. Ako trgovac ne odgovori u zakonskom roku ili ako i nakon zaprimljenog odgovora smatrate da su vaša prava povrijeđena, obratite se Državnom inspektoratu osobno/pisanim putem (Državni inspektorat RH, Šubićeva 29, 10 000 Zagreb), putem maila: pisarnica.dirh@dirh.hr ili putem online obrasca: https://dirh.gov.hr/podnosenje-prijava/83.

Uz prijavu potrebno je priložiti sljedeće podatke: ime, prezime i adresu potrošača, podatke o trgovcu za kojeg se tvrdi da je povrijedio pojedinačno pravo potrošača, te navođenje činjenica koje ukazuju na povredu pojedinačnog prava potrošača, odgovor trgovca na pisani prigovor i/ili reklamaciju potrošača odnosno pisani prigovor i/ili reklamaciju podnesenu trgovcu ako trgovac nije odgovorio u propisanom roku, datum i potpis potrošača, odnosno njegova punomoćnika.

Državni inspektorat nema rok u kojem mora riješiti prijavu potrošača.

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača samo savjetuje potrošače kako riješiti određeni problem i kome se obratiti i nemamo ovlasti postupanja prema trgovcima.

*Autorska prava na objavljeni sadržaj polaže HUZP. Preuzimanje teksta i/ili izjava iz ovog teksta dopušteno je isključivo uz navođenje HUZP kao izvora uz direktnu poveznicu na izvorni sadržaj na www.huzp.hr. 

foto: Pixabay, izvor: Zakon o obveznim odnosima NN 35/05, 41/08

Više objava iz ove kategorije…

Godišnja Skupština udruge

Godišnja Skupština udruge

Hrvatska udruga za zaštitu potrošača održava godišnju Skupštinu. Skupština će se održati u utorak, 19.11.2024. godine,...

Okrugli stol: Potrošačka prava

Okrugli stol: Potrošačka prava

U Hrvatskoj gospodarskoj komori održan je okrugli stol pod nazivom "Potrošačka prava u praksi: Izazovi i mogućnosti"....

0 Comments

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Skip to content