Niste zadovoljni uslugom i želite raskinuti ugovor s teleoperatorom ili potpisati novi? U nastavku vam donosimo savjete što možete učiniti kao korisnik usluge u raznim situacijama.
Ugovor s teleoperatorom se, u pravilu, sklapa na neodređeno vrijeme, sve dok ga korisnik ne odluči raskinuti prelaskom kod drugog operatora ili radi gašenja nepotrebne usluge. Ugovor s operatorom može se sklopiti u: poslovnim prostorijama operatora, izvan poslovnih prostorija, na daljinu telefonom ili internetom, te zahtjevom za prijenos broja drugom operatoru (prelazak drugom operatoru).
*Napominjemo da imate pravo na jednostrani raskid ugovora u roku od 14 dana od sklapanja, o čemu morate biti propisno obaviješteni, a ako niste, pravo na raskid prestaje 12 mjeseci nakon isteka prethodno navedenog roka.
Obvezno trajanje ugovora (ugovorna obveza) ne može biti dulje od 24 mjeseca (dvije godine), nakon čega se ugovor nastavlja pod onim uvjetima koji vrijede za ugovorene usluge bez ugovorne obveze. Budite oprezni i obratite pažnju da cijena usluge bez ugovorne obveze može biti veća!
Ukoliko ugovarate uslugu, obavezno provjerite sadrži li sljedeće: naziv/vrstu usluge ili paketa, dodatne usluge izvan paketa, popuste s vremenskim trajanjem, pojedinačnu/ukupnu cijenu usluga, obvezno trajanje, te uvjete otkazivanja ugovora…
Kada ugovorite uslugu, provjerite jeste li primili sve dokumente koji čine sastavni dio ugovora (opći i posebni uvjeti za ugovorene usluge, cjenik, uvjeti korištenja), odnosno jeste li upućeni na koji ih način možete preuzeti. Obratite pozornost na sve što je napisano (uključujući i ono sitnim slovima), te obavezno zatražite pojašnjenje svih nejasnih odredbi pretplatničkog ugovora.
Raskid pretplatničkog ugovora
Korisnik ima pravo raskinuti ugovor u svakom trenutku. Pritom treba pripaziti je li ugovor sklopljen uz ugovornu obvezu koja još traje, jer to znači trošak. Ako se raskida ugovor prije isteka ugovorne obveze, prije raskida je dobro zatražiti izračun naknade za prijevremeni raskid (rok za dostavu je 2 radna dana). Iznos naknade obuhvaća iznos preostalih mjesečnih naknada ili iznos ostvarenog popusta na proizvode i usluge, ovisno koja je naknada za vas povoljnija.
Podsjetimo, pojedini teleoperatori koji posluju na domaćem tržištu, od 01.06., odnosno od 01.07., podigli su cijene svojih usluga u 2024. godini temeljem indeksne klauzule, o čemu smo već pisali u članku objavljenom na našoj web stranici. Zbog toga podizanja cijena, korisnici nemaju mogućnost raskida ugovora bez naknade.
Slučajevi u kojima korisnik može raskinuti uslugu bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid, moguć je u ovim slučajevima: kada operator ne može isporučiti ugovorenu uslugu (osim za kvalitetu mobilne usluge, koja ovisi o korisnikovom uređaju, udaljenosti i preprekama do bazne postaje, opterećenju mreže…). Uključuje i situaciju kada ste predali zahtjev za preseljenje usluge na novu lokaciju, a operator ne može isporučiti uslugu.
Rok za raskid ugovora
Ako pretplatnik zatraži raskid ugovora, operator mu to mora omogućiti neovisno o postojanju eventualnog potraživanja, uz pisanu obavijest o raskidu. Rok za raskid ugovora u pokretnim mrežama je 1 radni dan od dana kad je raskid zatražen, a u nepokretnim mrežama rok je 5 radnih dana.
Ukoliko vam je istekao ugovor s operatorom, ne morate se bojati da ćete ostati bez usluge. Operator je istekom razdoblja obveznog trajanja pretplatničkog ugovora dužan nastaviti pružati ugovorene usluge pod uvjetima ugovorenim pretplatničkim ugovorom, te sukladno važećim općim uvjetima i cjeniku. Izuzetak je ukoliko ste sami izričito unaprijed odredili točan dan prestanka ugovora.
Postupak rješavanja prigovora
Na iznos računa možete podnijeti pisani prigovor operatoru u roku od 30 dana od dana dospijeća računa, dok povrede odredbi ugovora, možete podnijeti u roku od 15 dana od dana saznanja o radnji ili propustu operatora.
Ukoliko ne dobijete odgovor u roku od 30 dana ili niste zadovoljni odgovorom, možete podnijeti reklamaciju Povjerenstvu za reklamacije potrošača kod operatora, u čijem sastavu su i predstavnici udruga za zaštitu potrošača. Ako ni nakon tog perioda ne riješite svoj problem, u roku od 30 dana podnesite zahtjev za rješavanje spora HAKOM-u. Možete to učiniti putem aplikacije „e-Žalbe“, na web stranici www.hakom.hr, osobno (radno vrijeme pisarnice od ponedjeljka do petka: od 8:30 do 11:30 sati i 12:30 do 15:30 sati) ili pisanim putem (Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti, Ulica Roberta Frangeša-Mihanovića 9, 10 110 Zagreb – preporučeno sa povratnicom ). HAKOM mora riješiti prigovor najkasnije u roku od 60 dana.
Više o svemu pročitajte na letku HAKOM-a, kojeg možete besplatno preuzeti: LETAK_za_KORISNIKE_2024_v3.0
Foto: Pixabay
*Autorska prava na objavljeni sadržaj polaže HUZP. Preuzimanje teksta i/ili izjava iz ovog teksta dopušteno je isključivo uz navođenje HUZP kao izvora uz direktnu poveznicu na izvorni sadržaj na www.huzp.hr.
0 Comments