Internetske prijevare: Kome i na koji način ih prijaviti

Objavio Ana

sij 20, 2025

Podjelite:

Sve je više građana koji unatoč brojnim upozorenjima postaju žrtve internetskih prijevara. Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača učestalo se javljaju potrošači, koji nisu upoznati kome i na koji način se mogu obratiti u slučaju internetskih prijevara, pa smo se vezano za ovaj problem obratili Ministarstvu unutarnjih poslova s ciljem za pokretanje jedinstvene e-mail adrese na koju bi potrošači mogli uputiti prijave.

Dobili smo odgovor da policija provodi kampanju “Web heroj – Ulovimo lika s weba koji tvoje eure vreba”, a u okviru projekta izrađena je posebna internetska stranica Web heroj — Ulovimo lika s weba koji tvoje € vreba, putem koje potrošači mogu pronaći savjete o zaštiti od kaznenih djela na internetu, te video materijale o oblicima kaznenih djela.

Na poveznici se nalazi i karta s popisom policijskih postaja, brojevima telefona i adresama elektroničke pošte na koje se mogu prijaviti kaznena djela. Za sve ostale upite građanima je na raspolaganju i e-mail adresa: policija@mup.hr, te aplikacija za mobilne telefone MUP – sigurnost i povjerenje.

Apeliramo na potrošače – provjerite web stranice prije kupnje, jer na internetu ima više od 6.000 lažnih, prevarantskih stranica, o čemu smo već više puta pisali na našem webu. Informirajte se prije online kupnje, pročitajte recenzije prije nego što se odlučite nešto kupiti, a ne nakon što budete prevareni i provjerite internetsku stranicu na besplatnom servisu iffy.cert.hr.  Ovim putem napominjemo i da, ukoliko se radi o prijevarama, potrošači, a ne udruga za zaštitu potrošača kojoj se obraćaju, moraju samostalno podnijeti prijavu Državnom inspektoratu s dostavom dokumentacije, o čemu smo već pisali na našem webu. 

Naš dopis i odgovor Ministarstva unutarnjih poslova pogledajte na sljedećoj poveznici: Online prijevare – jedinstveni e-mail – dopis HUZP-a i odgovor MUP-a. 

 

Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača obratili su se potrošači koji smatraju da sve rašireniji trend u maloprodajnom sektoru , a to je masovno uvođenje i poticanje korištenja samoposlužnih blagajni , treba nagraditi umanjenjem računa za određeni postotak.

U obrazloženju inicijative se navodi da iako se te blagajne predstavljaju kao moderna pogodnost koja potrošačima štedi vrijeme, one u suštini predstavljaju prebacivanje radnog zadatka sa plaćenog zaposlenika trgovine na neplaćenog kupca. Svaki put kada koriste samposlužnu blagajnu, potrošači obavljaju kompletan posao blagajnika:

  • važu voće i povrće, često uz poteškoće sa pronalaženjem ispravne šifre
  • odabiru i pakiraju kruh i pekarske proizvode – ukucavaju šifre i količinu
  • rješavaju tehničke probleme (neispravan barkod, greške na vagi, autorizacija za kupnju određenih proizvoda)
  • skeniraju svaki pojedini artikl
  • odabiru i uzimaju odgovarajuću vrećicu i stavljaju sve artikle u nju
  • obavljaju transakciju plaćanja.

 Pozivamo stoga potrošače da se u anketi izjasne da li podržavaju ovu inicijativu , pa ćemo slijedom rezultata ankete krenuti u akciju prema trgovcima i njihovim udruženjima.

Podržavate li inicijativu da se računi potrošača na samoposlužnim blagajnama umanje za 5%?

Loading ... Loading ...

Za to vrijeme, trgovački lanci ostvaruju ogromne financijske uštede. Smanjuju broj potrebnih radnika, čime reduciraju troškove plaća i doprinosa. Jedan zaposlenik sada nadzire rad više samoposlužnih blagajni, umjesto da opslužuje samo jednu klasičnu blagajnu. Profiti trgovaca se povećavaju, a operativni trošak smanjuju na račun potrošača.

Potrošači, za svoj uloženi trud i vrijeme ne dobivaju apsolutno nikakvu kompenzaciju. Cijene proizvoda su iste, bez obzira na to hoće li potrošača uslužiti blagajnik ili će taj posao obaviti sam. Time se rad i trud potrošača obezvrjeđuje , te postaju besplatna radna snaga za velike korporacije.

Popust na računu imao bi višestruke pozitivne učinke:

  • Pravedna kompenzacija: Potrošači bi dobili pravednu naknadu za rad koji obavljaju
  • Transparentnost: Trgovci bi jasno pokazali da cijene rad , vrijeme i lojalnost svojih kupaca
  • Stvarna pogodnost: Korištenje samoposlužne blagajne postalo bi stvarna, a ne samo prividna pogodnost.

Predlaže se da se taj popust standardizira primjerice 5% na ukupan iznos računa.

 

Više objava iz ove kategorije…

Ne kupujte lažne lijekove

Ne kupujte lažne lijekove

Na internetskim stranicama stalno se nude krivotvoreni lijekovi , sumnjivog sadržaja i to bez recepta, a cijene se...

14 komentara

  1. Branko

    stranica merklemax.com je prevara. ako dobijete poruku od trenera/mentora koji se zove Emma sa broja +386 71 628 437 sve obrišite.

    Reply
  2. Branko

    ova stranica merkle.max.com je prevara. ako dobijete poruku od trenera/mentora koji će vas uputiti na tu stranicu odmah obrišite sve poruke.
    broj je + 386 71 628 437 kontakt je Emma

    Reply
  3. Pajo

    Mi moze netko objasnit sto to tocno ova udruga radi?sve sto oni rade je daju savjete koje mozete naci na internetu za par min…el primate novcane donacije od europske unije?

    Reply
    • Ana

      Poštovani,
      Hrvatska udruga za zaštitu potrošača ne dobiva sredstva i sve radimo volonterski. Ukoliko ima savjeta na internetu, slobodno ih sami tražite. Lijep pozdrav, HUZP

      Reply
  4. Mladen

    Provjerite ovu web stranicu mislim da se radi o prevari pa da ljudi ne bi uplaćivali preočito da je lažno sve.

    Reply
  5. IVAN PAIC

    Želio bih da me kontakrirate i da pokušam vratiti uplačeni novac

    Reply
    • Ana

      Poštovani,
      Obratite se Erste banci, ukoliko su uplate išle preko Georgea. Ukoliko se radi o prijevari, banka može blokirati te transakcije i vratiti vam novac. Možete se obratiti i HNB-u (www.hnb.hr), te HANFI (www.hanfa.hr). Lijep pozdrav, HUZP

      Reply
  6. IVAN PAIC

    Zatražio sam kredit od 30000EU preko interneta, poslao ssm sve što je traženo od mene, ugovor itd. Uplatio sam sve troškove, iznose koje su tražili, otprilike 700 eura u nekoliko navrata.
    Sli ne staju, nego traže plačanje prve rate kredita unyprijed, još 420 eura, što sam napokon odbio. Jer je očita prevara
    Radi se o WISE banci, navodno !
    Imam sve podatke, mailove, uplate preko georga Erste banke

    Reply

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)