HRana – aplikacija za upozorenja o hrani

ruj 3, 2021

Podjelite:

Kako su učestala upozorenja potrošačima o povlačenju iz prodaje pojedinih prehrambenih proizvoda, zbog pronađenih štetnih sastojaka, želimo informirati potrošače da je Ministarstvo poljoprivrede izradilo aplikaciju “HRana”.

Hrana je aplikacija koja omogućava da se odmah dobiju sve informacije o upozorenjima o hrani koja se javljaju u Hrvatskoj i u cijeloj Europskoj uniji.

Aplikacija pruža jednostavne, jasne i pravovremene informacije o opasnostima u hrani.

Daju se dvije vrste informacija – one koje su označene zeleno – daju samo informacije da neki proizvod nije sukladan sa EU propisima, ali nije povučen sa tržišta, a crveno označeni proizvodi su oni koji su opozvani sa tržišta.

Ako potrošač kupi proizvod koji je opozvan sa tržišta ima pravo vratiti proizvod u trgovinu u kojoj ga je kupio i zatražiti povrat novca ili zamjenu proizvoda.

O svim opozvanim proizvodima na hrvatskom tržištu više informacija se može potražiti na web stranici Hrvatske agencije za poljoprivredu i hranu, www.hapih.hr/potrosacki-kutak/   gdje se uz informacije o proizvodu mogu naći i informacije o trgovini u kojoj je takav proizvod pronađen.

Informacije se prikupljaju kroz Sustav brzog uzbunjivanja za hranu i hranu za životinje (RASFF). Informacije koje Ministarstvo poljoprivrede ažurira u realnom vremenu građani  primaju putem obavijesti aplikacije, a obavijest  sadrži  prikaz upozorenja o hrani i dodatne informacije o nesukladnom proizvodu (naziv proizvoda i sliku, rok trajanja, vrstu rizika za zdravlje, izvršenu radnju nadležnih institucija, status distribucije i sl.) te podatke o subjektu o poslovanju hranom koji je taj proizvod stavio na tržište.

Aplikacija nudi dva izbornika – u „RASFF“ izborniku su sve obavijesti na razini EU na engleskom jeziku, a u izborniku „Ministarstvo poljoprivrede“ nalaze se informacije na hrvatskom jeziku koje se odnose samo na hrvatsko tržište. Njeni korisnici mogu dijeliti obavijesti iz aplikacije na društvenim mrežama, a aplikacija se za android uređaje može preuzeti na Google Play Trgovina, te za iOS App Trgovina.

Android Google Trgovina

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.trakkey.zdravka

iOs App Trgovina

https://apps.apple.com/us/app/hrana/id1491895780?l=hr&ls=1

Zagreb, 01.09.2021.                                                           Ana Knežević

Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača obratili su se potrošači koji smatraju da sve rašireniji trend u maloprodajnom sektoru , a to je masovno uvođenje i poticanje korištenja samoposlužnih blagajni , treba nagraditi umanjenjem računa za određeni postotak.

U obrazloženju inicijative se navodi da iako se te blagajne predstavljaju kao moderna pogodnost koja potrošačima štedi vrijeme, one u suštini predstavljaju prebacivanje radnog zadatka sa plaćenog zaposlenika trgovine na neplaćenog kupca. Svaki put kada koriste samposlužnu blagajnu, potrošači obavljaju kompletan posao blagajnika:

  • važu voće i povrće, često uz poteškoće sa pronalaženjem ispravne šifre
  • odabiru i pakiraju kruh i pekarske proizvode – ukucavaju šifre i količinu
  • rješavaju tehničke probleme (neispravan barkod, greške na vagi, autorizacija za kupnju određenih proizvoda)
  • skeniraju svaki pojedini artikl
  • odabiru i uzimaju odgovarajuću vrećicu i stavljaju sve artikle u nju
  • obavljaju transakciju plaćanja.

 Pozivamo stoga potrošače da se u anketi izjasne da li podržavaju ovu inicijativu , pa ćemo slijedom rezultata ankete krenuti u akciju prema trgovcima i njihovim udruženjima.

Podržavate li inicijativu da se računi potrošača na samoposlužnim blagajnama umanje za 5%?

Loading ... Loading ...

Za to vrijeme, trgovački lanci ostvaruju ogromne financijske uštede. Smanjuju broj potrebnih radnika, čime reduciraju troškove plaća i doprinosa. Jedan zaposlenik sada nadzire rad više samoposlužnih blagajni, umjesto da opslužuje samo jednu klasičnu blagajnu. Profiti trgovaca se povećavaju, a operativni trošak smanjuju na račun potrošača.

Potrošači, za svoj uloženi trud i vrijeme ne dobivaju apsolutno nikakvu kompenzaciju. Cijene proizvoda su iste, bez obzira na to hoće li potrošača uslužiti blagajnik ili će taj posao obaviti sam. Time se rad i trud potrošača obezvrjeđuje , te postaju besplatna radna snaga za velike korporacije.

Popust na računu imao bi višestruke pozitivne učinke:

  • Pravedna kompenzacija: Potrošači bi dobili pravednu naknadu za rad koji obavljaju
  • Transparentnost: Trgovci bi jasno pokazali da cijene rad , vrijeme i lojalnost svojih kupaca
  • Stvarna pogodnost: Korištenje samoposlužne blagajne postalo bi stvarna, a ne samo prividna pogodnost.

Predlaže se da se taj popust standardizira primjerice 5% na ukupan iznos računa.

 

Više objava iz ove kategorije…

Ne kupujte lažne lijekove

Ne kupujte lažne lijekove

Na internetskim stranicama stalno se nude krivotvoreni lijekovi , sumnjivog sadržaja i to bez recepta, a cijene se...

0 Comments

Submit a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)